PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle powinien trwać tydzień pracy?Re: Ile powinien trwać tydzień pracy?
  • Data: 2024-08-30 09:12:06
    Temat: Re: Ile powinien trwać tydzień pracy?
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.08.2024 o 23:17, Kviat pisze:

    > Obecnie pozwala zarobić, albo nie pozwala - już prędzej celem powinno
    > być, że gdy pracujesz, to pozwala. A teraz często jest tak, że prace
    > społecznie użyteczne (np. przysłowiowa sprzątaczka)

    Mam znajomych, co twierdzą, że u nich w korpo sprzątaczka zarabia na
    rękę 4000 zł, przychodzi do pracy na 7:00 wychodzi o 15:00, pozostali
    przychodzą między 7:30 a 12:00 i pracują do 15:30-20:00 (zależy kiedy
    przyjdzie).
    Sprzątaczka ma dostęp do grafików kto kiedy rozpoczyna

    > I różni ludzie mają różne potrzeby co do ilości czasu na życie osobiste.
    > Potrzebujesz więcej, to szukasz takiej pracy, która ci na to pozwoli.
    > To by było mocno chore, gdyby państwo regulowało obywatelom ile obywatel
    > powinien mieć czasu na życie osobiste...
    > To po pierwsze.

    W Łodzi w korpo, w zależności od branży i struktury własnościowej,
    znajomym których znam ,specjalistom od handlu, negocjacji, analiz płacą
    od 6000 do 12000 zł do ręki na umowę o pracę + bonusy np. służbowy
    samochód z benzyną lub ładowaniem na koszt firmy.
    Jeśli ktoś jest sam żyje skromnie, to z 6000 zł ok.30% może odłożyć

    > Po drugie. Jeszcze niedawno normą była praca przez 6 dni w tygodniu i
    > też były narzekania, że świat upadnie jak się skróci do 6 dni.

    > Czas pracy sklepów nie powinien być regulowany w ogóle. Jeśli właściciel
    > sklepu uzna, że wystarczy mu 1 godzina otwarcia w miesiącu, to jego sprawa.

    Znakomity pomysł!

    > Regulowany powinien być czas pracy pracownika. I SKUTECZNIE EGZEKWOWANY.
    > Jeśli właściciel sklepu chce mieć sklep czynny całą dobę, to jego głowa
    > w tym, żeby tak zorganizować pracę (i płacę) pracownikom zgodnie z
    > prawem, żeby to się opłacało i jemu i pracownikom.

    Masz jakieś przykłady z innych krajów, czy tak jest?

    > Regulowanie czasu pracy sklepów prowadzi do tego, że ktoś, kto robi
    > świetny biznes na np.pomidorach (bo na tym się zna), to żeby obejść
    > takie przepisy musi się łapać lewą stopą za lewe ucho i udawać, że jego
    > pracownik, który świetnie sprzedaje pomidory, jest również fachowcem od
    > przesyłek pocztowych. W sklepie z pomidorami nikt tego nie chce, ani
    > właściciel sklepu, ani pracownik, ale nie ma wyjścia i zamiast zająć się
    > sprzedażą pomidorów, to zajmują się kombinowaniem jak obejść takie durne
    > przepisy.

    A jak skutecznie egzekwować, jeśli instytucja właściwa PIP jest
    niewydolna i niedofinansowana?
    Nagle sypną kasą i pojawi się po kilkaset inspektorów do kontrolowania?

> [...]
    > jak skrócenie z 6 dni, do 5 dni - co teraz już nikogo nie dziwi), to
    > trend światowy, więc optymistycznie zakładam, że proponowane wyliczenia
    > co do godzin pracy z czegoś wynikają, a nie z maszyny losującej.

    > Ale to nie zawód ma być w ruchu ciągłym, lecz miejsce pracy.
    > Nie chodzi o to żeby kierowca prowadził samochód 24h/dobę, czy żeby
    > sprzedawca w aptece siedział w tej aptece 24h/dobę.
    > To powinno być kwestią organizacji pracy. Tak jak w każdym innym
    > sklepie, który - jeśli właściciel chce - może być czynny całą dobę przez

    W korpo problemem jest, że przychodzisz i nie masz pracy na 8 godzin.
    Jest coś do zrobienia, zrobisz to w 5 godzin, 3 godziny pijesz kawe i
    oglądasz internet.
    Znajoma ma tak, że pracują do 16:00 i zawsze od 15:15 do 15:45 jest
    "spotkanie", szefostwo omawia sprawy, przedstawia co inni zauważyli i
    jest to temat dla innych, rozwiązania do wdrożenia czy realizacji.
    Taka organizacja pracy.