PracaGrupypl.praca.dyskusjeISO › Re: ISO
    From: RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ISO
    Date: Mon, 03 Jan 2005 18:49:14 GMT

    On Sun, 26 Dec 2004 23:31:22 +0100,
    =?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Budzy=F1ski?= <b...@w...pl> wrote:

    >Masz całkowitą rację.
    >Procowałem w firmach gdzie właśnie wprowadzano system ISO i wiem z
    >doświadczenia, że ISO można "mieć" lub "wprowadzić" w firmie.
    >Różnica jest ogromna, a wszystko zależy od świadomości
    >właściciela/zarządu firmy.

    I to jest właśnie najważniejsze zdanie w tej dyskusji.
    Jeżeli zarząd jest zdecydowany wprowadzić SZJ zgodny z ISO, bo chce
    żeby wszystko lepiej działało - to będzie sukces i rzeczywiście ciągła
    poprawa jakości.
    Jeżeli zarząd chce mieć "papier" - no to wtedy klapa....

    W przypadku firm które "mają" ISO a nie działają zgodnie z ISO 9000
    można najwyżej straszyć audytem nadzwyczajnym.
    Ja tak czasem robię w przypadku PlusGSM, jak moje reklamacje średnio
    im się "rozwiązują"...

    Pozdrawiam
    Prof