PracaGrupypl.praca.dyskusjeISO › Re: ISO
    From: RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ISO
    Date: Mon, 21 Jun 2004 17:43:02 GMT

    On Mon, 21 Jun 2004 19:30:47 +0200, Andrzej Zbierzchowski
    <n...@m...com> wrote:

    >[ciach!]
    >Najfajniej wygląda to w praktyce :) (obserwacje własne).
    >Można cos ulepszyć, ale... Nie można. Bo wprowadzając modyfikację nalezy
    >zmodyfikować tez tonę dokumentacji na co nikt nie ma ochoty - więc
    >zostaje jak jest :)
    >Myślę że jako system hamowania rozwoju ISO jest rewelacyjne.

    Ale teraz masz obowiązek stosowania udokumentowanych procedur tylko w
    6 przypadkach, podczas gdy w poprzedniej wersji było 15.
    Pewnie w wydaniu ISO 9001:2006 będą tylko 1-2 ;-)
    Zawsze to łatwiej ....

    Zresztą to kwestia podejścia - chyba nie macie wbudowananego cyklu
    PDCA w swoje działania, co?
    A i przegląd kierowniczy chyba jest tylko z nazwy? ;-)))

    A tak na poważnie, to tu wychodzi wyższość SZJ w postaci systemu
    informatycznego - łatwiej modyfikować całą dokumentację, kiedy się coś
    zmienia w jednym miejscu, a zostaje zmienione we wszystkich.
    Ale wdrożyć taki system - też kosztuje i pieniędzy i czasu ...

    Zresztą - przypomina mi się stare przysłowie z laboratoriów
    studenckich o teorii i praktyce, i łaczeniu tego w jednym
    pomieszczeniu ;-)))

    Pozdrawiam
    Prof