PracaGrupypl.praca.dyskusjeI co wy na takie dictum? ;) › Re: I co wy na takie dictum? ;)
    From: Any User <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Date: Sat, 07 Jul 2007 14:07:12 +0200

    > Nie odpowiem Ci w sposob ogolny, poniewaz ta "wyzsza polka" obejmuje
    > wiele rozlacznych, wyspecjalizowanych klas. Ale ogolnie sa to ludzie z
    > duzym doswiadczeniem w technologiach, ktore sa uzywane do pisania duzych
    > projektow (PHP nie jest uzywane do duzych projektow), a duzy projekt to
    > np. oprogramowanie dla miedzynarodowego banku lub do kontroli lotow.

    PHP nie jest używane do dużych projektów? W jakim sensie? Mierząc
    ilością przepływającej kasy, ilością klientów końcowych, ilością kodu,
    ilością uczestniczących osób prawnych, poziomem abstrakcji dziedzinowej,
    czy czym?

    Bo jeśli chodzi Ci o którąś z pierwszych czterech miar, to byś się
    _bardzo_ zdziwiła.

    Nawiasem mówiąc, kilka lat temu sformułowałem takie własne twierdzenie
    odnośnie spraw programistycznych, że im gorszej jakości jest kod, i im
    prymitywniejszymi metodami napisany, tym więcej kasy zarabia w praktyce.
    I to mi się sprawdza w _każdej_ firmie, w jakiej pracuję, z jaką
    współpracuję, bądź w której mam kogoś znajomego na właściwym miejscu.

    > Powod roznicy w zarobkach jest nastepujacy: owe technologie sa bardzo
    > rozlegle i maja bardzo duze mozliwosci poglebiania wiedzy i roznych
    > sposobow zrobienia tej samej rzeczy, ktore moga byc bardziej albo mniej
    > odpowiednie w danym przypadku, wiec wystepuja istotne roznice w
    > kwalifikacjach i produktywnosci, zalezne od doswiadczenia. Wiec -

    A to się zgadza. Jak się zna w miarę porządnie PHP, to się właściwie zna
    już prawie wszystko, co jest do poznania. Poznawanie kolejnych
    rozszerzeń wbudowanych w PHP jest nieporównywalnie łatwiejsze, niż
    poznawanie dość zaawansowanych elementów "zewnętrznych" choćby Javy, np.
    Java Server Faces.

    Z drugiej strony, w PHP projekt może bez problemu liczyć kilkadziesiąt
    megabajtów kodu źródłowego i tu też można (i należy) dostrzec, którzy
    programiści sobie z tym radzą, a którzy nie. Wręcz uważam, że
    umiejętność płynnego poruszania się w środowisku heterogenicznej
    aplikacji PHP, współpracującej na bieżąco z aplikacjami zewnętrznymi, w
    tym zamkniętymi (bez dostępnego kodu), w innych językach i na inne
    systemy operacyjne, z kilkunastoma bazami danych + różnymi plikami
    przechowującymi i przesyłającymi dane, dopiero stanowi o prawdziwej sile
    programisty, a nie jakieś np. JSF.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com