PracaGrupypl.praca.dyskusjeI co wy na takie dictum? ;)Re: I co wy na takie dictum? ;)
  • Data: 2007-07-07 10:47:30
    Temat: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Od: Any User <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > z prostej przyczyny - zebys SAM nie stracil pracy...
    > Jak pojdzie do roboty za 600zl a nieszczesliwie bedzie
    > to firma TWOJEJ branzy to moze sie okazac ze TWOJA
    > praca okaze sie za droga, bedziesz musial dorownac do jego
    > placy albo znalesc sobie inna prace (lub gdzie indziej)...
    >
    > No chyba ze jestes z tych "ustawionych", masz prace nawet
    > jakby sie swiat zawalil, gwarantowane przez panstwo wysokie
    > zarobki, to nie masz sie co martwic..

    Ja ustawiony przez państwo nie jestem i nikt mi zarobków nie gwarantuje.
    Jedyną ich namiastką gwarancji są moje własne umiejętności. I również
    nie popieram utrzymywania w jakikolwiek sposób nierobów. Nie zamierzam
    np. kupować droższych towarów po to, aby ktoś mógł dostać wyższą pensję.

    Jeśli ktoś, np. w sklepie, chce mieć wyższą pensję, to niech ją sobie
    sam wynegocjuje z pracodawcą. Niech np. pokaże mu, dlaczego warto mu
    zapłacić np. 3000 netto zamiast pensji minimalnej, udowodni, dlaczego
    jego umiejętności są większe i warte wyższej pensji, niż umiejętności
    przeciętnego szaraka.

    Ale podwyższanie cen towarów (bo zysk netto musi pozostać i pozostanie
    na tym samym poziomie) w celu podwyższania płac szaraków nie jest dobrym
    rozwiązaniem.

    I proszę nie pisać głodnych kawałków o niemożliwości przeżycia za obecną
    pensję minimalną. Jak ktoś nie ma kasy na życie, to niech zdycha. Tak po
    prostu. A jak nie chce zdechnąć, to niech podwyższa swoje kwalifikacje,
    choćby ostatkiem sił, aby w konsekwencji dojść do czegoś lepszego, niż
    pensja minimalna.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com