PracaGrupypl.praca.dyskusjeGwarancja pracy › Re: Gwarancja pracy
    From: Wiesław Bicz <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Gwarancja pracy
    Date: Wed, 06 May 2009 23:00:38 +0200

    Jarosław Postawa pisze:

    > Z drugiej jednak strony coś w tym jest. W końcu człowiek, który ma
    > pracę, a co za tym idzie poczucie bezpieczeństwa, wydaje więcej na
    > zakupy, nie oszczędza na jedzeniu itp. Te dobra ktoś musi wyprodukować i
    > sprzedać. Dodatkowo taka osoba przy założeniu że jest odpowiedzialna,
    > spłaca swoje zobowiązania, rachunki, kredyty, a co za tym idzie nie
    > przyczynia się do złej sytuacji finansowej banków, które chętniej wtedy
    > będą mogły kredytować przemysł, który może produkować i sprzedawać...
    > Niestety cała ekonomia jest zamkniętym kręgiem. Wyeliminowanie lub
> [...]
    Jeśli firmy nie zarabiają, to muszą zwalniać ludzi. Inaczej przepisy
    nakazują im ogłosić bankructwo prędzej czy później. To, że wiele
    wykazuje nadmierną ostrożność to już inna sprawa...

    Poczucie bezpieczeństwa może zapewnić odpowidnie wsparcie bezrobotnych,
    ale gospodarkę może napędzać tylko wspieranie firm, które mają szanse
    przetrwać na rynku i zarobić na tym, co robią. Ci, którzy to potrafią
    mają zdrowe gospodarki.

    W. Bicz