PracaGrupypl.praca.dyskusjeGwarancja pracyRe: Gwarancja pracy
  • Data: 2009-05-06 20:04:37
    Temat: Re: Gwarancja pracy
    Od: Jarosław Postawa <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alex81 pisze:
    > In article <gtscdm$jku$1@news.onet.pl>, s...@p...onet.pl says...
    >
    > Szukasz kłamców?

    Trąci to trochę socjalizmem. :)

    Z drugiej jednak strony coś w tym jest. W końcu człowiek, który ma
    pracę, a co za tym idzie poczucie bezpieczeństwa, wydaje więcej na
    zakupy, nie oszczędza na jedzeniu itp. Te dobra ktoś musi wyprodukować i
    sprzedać. Dodatkowo taka osoba przy założeniu że jest odpowiedzialna,
    spłaca swoje zobowiązania, rachunki, kredyty, a co za tym idzie nie
    przyczynia się do złej sytuacji finansowej banków, które chętniej wtedy
    będą mogły kredytować przemysł, który może produkować i sprzedawać...
    Niestety cała ekonomia jest zamkniętym kręgiem. Wyeliminowanie lub
    zaburzenie któregoś elementu musi wpłynąć na pozostałe. Dodajmy do tego
    jeszcze emocje, dzięki którym ludzie przesadnie reagują na złe sygnały i
    samonakręcająca się spirala kryzysu gotowa.

    Powyższe to bardzo uproszczona teoria, ale myślę, że można z niej
    wyciągnąć wniosek, że zwolnienia nie zawsze są sposobem na poprawę sytuacji.

    Pozdrawiam,
    Jarek