PracaGrupypl.praca.dyskusjeGreencard - wiza dla malzonki › Re: Greencard - wiza dla malzonki
    From: r...@s...de (Romek)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Greencard - wiza dla malzonki
    Date: 11 Feb 2002 07:06:25 -0800

    "Kerberos" <k...@p...fm> wrote in message news:<a483g1$29n$1@news.tpi.pl>...
    > Witam Panowie
    >
    > Szukam pomocy u wtajemniczonych. Wiekszosc formalnosc Greencard juz za mna,
    > pozostala kwestia wizy dla mnie i...
    > Tutaj wlasnie pojawia sie pytanie, moja zona dotrze do mnie po miesiacu,
    > moze poltora. Gdzie zalatwiac dla niej wize?
    > Czy juz w Niemczech czy jeszcze w Polsce? Dostalem pismo z Ambasady
    > Niemieckiej, jednak tam nie jest to wyraznie
    > okreslone.
    >
    > Dzieki z gory i Pozdrawiam

    Witam.
    Starania o sprowadzenie do BRD malzonki mozesz zaczac w momencie gdy:
    1. Dostales juz zielona karte
    2. Dostales juz przyslugujaca ci wize na piec lat
    3. Dostales juz pozwolenie na prace na okres 5 lat
    3.5 Podpisales umowe o prace
    4. Zameldowales sie juz w Niemczech
    5. Masz mozliwosc zapewnienia twojej rodzinie odpowiednio duzego lokum
    - w przepisach dotyczacych GC jest to szczegolowo wyspecyfikowane, nie
    pamietam dokladnie ale chyba na dwie osoby musisz dysponowac
    powierzchnia cos okolo 35 m2 tzn. mieszkanie w jakim jestes tutaj
    zameldowany musi posiadac co najmnie taki metraz

    Dla zony w Polsce przesylasz lub najlepiej przywozisz dokumenty
    potwierdzajace fakt iz spelniasz warunki opisane w powyzszych punktach
    (czyli GC, wize na pobyt w BRD na piec lat, umowe o prace, pozwolenie
    na prace, umowe najmu lokalu w ktorym jestes zameldowany zawierajaca
    koniecznie zapis o metrazu lokalu), musisz miec takze przetlumaczony
    na niemiecki odpis (skrocony) aktu zawarcia malzenstwa. Z cala ta
    makulatura udajesz sie do konsulatu BRD w twoim miescie (lub
    najblizszego). Wypelniacie wniosek o wydanie wizy na pobyt tymczasowy
    tj. do 3 miesiecy. Jak masz szczescie to pracownicy w konsulacie juz
    wiedza o co chodzi i taka wize twojej zonie od reki wystawiaja. Jak
    masz pecha to wywalaja oczy na wierzch (tak bylo w moim przypadku ale
    chyba dla tego ze bylem jednym z pionierow GC w PL - 1 sierpnia 2000 )
    i musisz z nimi troche powalczyc - ja mielem szczescie i pomogl mi
    pracodawca (Ave Thomas !!), ktory zadzwonil do konsulatu w Gdansku z
    Hamburga, opieprzyl kogo trzeba i na drugi dzien wiza byla gotowa a
    zone przyjeli poza kolejnoscia z naleznymi honorami.
    Jak juz napisalem taka wiza dziala przez trzy miesiace. Na jej
    podstawie mozesz zone zameldowac w Niemczech (ma duze znaczenie bo
    zmnienia ci sie klasa podatkowa i znacznie mniej ci zabieraja) oraz w
    ciagu tych trzech miesiecy juz na miejscu w Niemczech wyrabiacie wize
    na jej pobyt na kolejne piec lat (chyba najpierw na rok a potem na
    kolejne lata albo to juz sie zmienilo i od razu dostanie na cale 5)

    Jak masz jeszcze pytania to wal smialo.
    pozdro.
    Romek Suszko