-
Data: 2007-01-28 17:12:36
Temat: Re: Głośny pracownik w pracy...
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W wiadomości news:epdpfp$1qr$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
<m...@d...doPLer> pisze:
>> Jak to codziennie? To ile trwają takie szkolenia? Kilka godzin?? Co jest
>> ich przedmiotem?
> Owe szkolenia trwają zwykle 7 - 8 godzin dziennie. Przedmiotem są
> najczęściej miękkie umiejętności obsługi klienta, asertywność,
> umiejętności interpersonalne. Również kwestie związane z zarządzaniem
> zespołami, relacjami pracowniczymi, motywowaniem.
Nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak można czegoś takiego nauczyć w 8h.
Liznąć temat to może i da się. Toż ja na serwery (różne) miałem 20-40h i
wiedziałem, że to taka głębsza propedeutyka jest. 8h to szkolenie BHP trwa.
Jak tu czegoś poważnego w taki moment porządnie nauczyć?
>> Mnie z w moich działaniach interesowało i interesuje nabycie umiejętności
>> przez pojedynczego, konkretnego słuchacza i jego wyniki. Grupa jest
>> ważna o tyle, o ile ułatwia i katalizuje proces zdobywania przez niego
>> wiedzy. To także wymaga dostosowywania się podczas zajęć, może nawet w
>> większym stopniu niż w przypadku kształcenia grupy.
> W przypadku kształcenia nowych postaw, istotną rolę odgrywa informacja
> zwrotna. Uczestnik musi mieć poczucie, że może wypowiedzieć ją w dowolny
> sposób, nawet gniewny i pełen agresji.
To wie praktycznie każdy dojrzały człowiek.
> Póki w grupie istnieją zakłócenia -
> nie ma mowy o nabywaniu nowych umiejętności i postaw.
Sądzisz tak, bo widzisz grupę, nie zaś jednostki te grupę tworzące. Grupa to
twór sztuczny i chwilowy. I dlatego mało istotny.
Nie ucz grupy - ucz ludzi.
Jeśli zdobyłbyś się na indywidualne podejście do jednostki potrafiłbyś
przekazać jej wiedzę i wskazać możliwości korekty postawy w rozmaitych
warunkach funkcjonowania w grupie. No ale w przypadku "szkolenia" trwającego
kilka godzin to oczywiście nierealne.
Zreszta biorąc pod uwagę czas trwania szkoleń jaki podałeś to IMO kwestia
funkcjonowania w grupie w ogóle ma marginalne lub żadne znaczenie. W
dłuższym (znacznie dłuższym) okresie czasu - tak, owszem.
>> należy się raczej
>> skupić na przekazaniu informacji co należy umieć i jak tę wiedzę zdobyć.
> No właśnie o to chodzi, że przekazywanie informacji to zaledwie niewielka
> część szkolenia. Istotniejszy jest właśnie ów kontakt, bo na jego
> podstawie buduje się szkolenie.
Wyrażasz się niejasno. Czemu służyć ma kontakt, jeśli nie przekazaniu
wiedzy/umiejętności? Co to znaczy "buduje szkolenie"?
>> Ucz ludzi i tyle. Jak jesteś dobrym nauczycielem, będziesz wiedział jak.
> Trenerem, nie nauczycielem. Nauczyciel dysponuje takimi środkami presji,
> jak "postawienie do kąta", negatywna ocena etc.
Ależ skąd, chyba Tobie się nauczyciel ze szkołą jednoznacznie kojarzy.
Nauczyciel
to ten, który naucza. Można go nazwać jak komu wygodnie - belfer, trener,
cicerone. Ale sprawa jest prosta - gość uczy.
> Trener dysponuje (lub nie) umiejętnościami zaangażowania ludzi w taki
> sposób, by cele szkolenia postrzegali jako swoje własne (tzw.
> integratywność celów), co jest jednym z warunków owocnego szkolenia.
To właśnie musi umieć dobry nauczyciel. W dodatku w o wiele większym stopniu
niż osoba którą nazywasz trenerem (już jak zdawałem egzaminy "trenerskie" to
mnie ta terminologia trochę raziła i śmieszyła, może dlatego, że mi się ze
sportem kojarzy), bo działa w długiej perspektywie czasowej. Zatem nie tylko
musi zaplanować etapy nauczania w znacznie większym wymiarze i na bez
porównania obszerniejszym materiale, ale także ma znacznie więcej okazji do
popełnienia błędu (co prawda, do jego poprawienia także).
> Ostatnio borykam się faktycznie ze sporym oporem w niektórych grupach. Ale
> na bieżąco superwizuję to, więc nie jest to problemem.
Uczysz 7-8h. Problem może wystąpić potem.
--
Jotte
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.07 17:57 Maciek Sobczyk
- 28.01.07 18:44 Jotte
- 28.01.07 19:10 Maciek Sobczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- M$ kroczy tradycyjną ścieżką amerykańskich korpo wytyczoną przez IBM i Dehomag w latach 30. XXw. w III Rzeszy
- Ponad 300 pracowników Aquinos Bedding Poland w Łodzi nie otrzymało dotychczas pensji za kwiecień
- Trzy największe polskie centrale związkowe domagają się znacznych podwyżek w budżetówce i wzrostu płacy minimalnej.
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Francja: "Za mało pracujemy, za dużo wydajemy" - a pierwsi chcieli pracować 4/7 !!!
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
Najnowsze wątki
- 2025-06-02 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-05-31 Warszawa => IT Data Analyst (obszar Power BI) <=
- 2025-05-31 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-31 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-05-31 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-31 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-30 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-30 Warszawa => Senior C++ Developer (analiza numeryczna i modelowanie) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-30 Warszawa => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-05-30 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-05-30 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-05-30 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-05-30 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo