PracaGrupypl.praca.dyskusjeGdzie praca dla ekonomisty? › Re: Gdzie praca dla ekonomisty?
    From: "chinol" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Gdzie praca dla ekonomisty?
    Date: Fri, 11 Jun 2004 11:36:05 +0200

    > Jestem studentem IV roku ekonomii i jako że w najbliższym czasie
    wypadałoby
    > zabrać się za szukanie pracy na poważnie, chciałbym zapytać gdzie w
    polskich
    > warunkach znajdują pracę ekonomiści świeżo po studiach. Do tej pory
    > zajmowałem się różnymi dorywczymi rzeczami, niestety nic nie związane ze
    > studiami.
    > A marzy mi się praca "w zawodzie". Naprawdę interesuje mnie ekonomia,
    > finanse, rynek kapitałowy, dużo czytam książek, gazet. Niestety, jak
    patrzę
> [...]

    Ja ci powiem tak:
    Oprocz ukonczenia studiow z dobrym wynikiem musisz miec jeszcze 3 podstawowe
    cechy:
    1. znajomosc angielskiego;
    2. chec do przeprowadzenia sie tam, gdzie jest dobry pracodawca;
    3. odwage zyciowa (patrz pkt. 2)
    Jesli je spelnisz to jedziesz z tarczą, jesli nie to na tarczy.
    Co ja bym zrobil, gdybym byl na twoim miejscu: ida wakacje, wiec wyjechalbym
    gdzies do anglojezycznego kraju jako jakas wymiana studencka, aupair itp
    (mozliwosci jest wiele) i ryl bym angielski do bulu. Aby tylko kasy
    starczylo na jedzenie i spanie - priorytet to wyszlifowanie mowionego jezyka
    na blache. Przez caly piaty rok rozgladalbym sie za czyms ciekawym,
    kominowal tak, jak napisal ktos w tym watku (udzielanie sie gdzies jako
    intelignetny wolontariusz) no i staralbym sie o dobre wyniki.
    Z tego co wiem, jest w Polsce i w swiecie kilka dobrych firm (typu
    ernst-young itp) co chetnie biora NAJLEPSZYCH studentow. Tylko stary - nie
    wolno sie bac, zlewac to, ze po raz kolejny albo nikt nie odpowiada na twoja
    oferte, albo udowadniaja ci, ze jestes glupkiem. Kto prze do przodu, predzej
    czy pozniej osiagnie to, co chce (z zachowaniem punktow z poczatku mojego
    posta).
    Takie mamy czasy, ze kto stoi w miejscu to jest kiep. Nie narzekac tylko
    walczyc
    To tyle.

    Tomek.

    Ps. Mick Jagger jak mial 17 lat to uslyszal tekst Boba Dylana: A rolling
    stone gathers no moss - i widzisz co z tego wyszlo ?:))