PracaGrupypl.praca.dyskusjeFreelancing - jakie doświadczenia?Re: Freelancing - jakie doświadczenia?
    From: futszaK <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Freelancing - jakie doświadczenia?
    Date: Tue, 30 Oct 2007 14:34:05 +0000 (UTC)

    On Tue, 30 Oct 2007 11:54:09 +0100, Wojciech Bańcer wrote:

    > Ależ mam. Ale po co mam niepotrzebnie je wydawać? Zauważyłem, ze wielu ludzi
    > po założeniu firmy wpada w euforię wydawania "na firmę" bo "można odliczyć".
    > Kupują w ten sposób znacznie więcej i znacznie mniej rozsądnie niż wynika
    > to z faktycznego zapotrzebowania.

    święte słowa, tym co wydają kase nie przyjdzie do głowy, że odliczyć można
    jedynie 19% dochodowego i 22% VATu a i tak nie we wszystkich wypadkach,
    pomijając już fakt, że na samym początku i tak się nie płaci podatków więc
    nie ma co odliczać, przynajmiej w przeliczeniu na prawdziwe pieniądze a
    nie na liczby w kompiuterze

    ja zakładałem firme providerską i wiedząc że będę drukował mnóstwo umów i
    faktur nie poleciałem do sklepu po nową drukarke, tylko kupiłem starego HP
    LJ na allegro za 70zł (z transportem 100). Drukarka mi służy tak samo
    jakbym kupił nową a zapłaciłem za nią przynajmiej 5 razy mniej.
    Faktury nie dostałem ? No to co, i tak wyszło taniej bo nie zapłaciłem
    500zł z czego byl odliczył 200zł tylko 100zł :>

    Wracając do meritum, po co kupować windowsa skoro jest darmowy linux, po
    co antywirusa skoro pod linux-em nie działają wirusy, po co ms office
    skoro jest open office, do wystawiania faktur też coś się znajdzie.

    Nie ma narzędzi programistycznych pod linux-a ?

    > Nieprawda. To nie komputer biurowy, tylko do pracy. Tam są często
    > potrzebne narzędzia, które są uaktualniane co kilka lat. To z pewnością
    > nie jest wydatek jednorazowy.

    ja jego, kilka lat to w informatyce cała wieczność, takie oprogramowanie
    co mam w sieci uaktualniane jest średnio co 2 tygodnie i jakoś nie
    narzekam, aktualizuje jak mi się chce czyli raz na 2-3 miesiące

    --
    futszaK
    0601061867