PracaGrupypl.praca.dyskusjeDopłaty za dojazdy do pracyRe: Dopłaty za dojazdy do pracy
    From: "fafik" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dopłaty za dojazdy do pracy
    Date: Thu, 13 Dec 2007 17:37:14 +0100

    Użytkownik "feiran" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:6e7276a7-dd37-401f-ac7c-717ed6854558@18g2000hsf
    .googlegroups.com...
    On 12 Gru, 07:08, Marcin <k...@o...pl> wrote:

    > Pomyśl: gdyby istniały taki dopłaty i były zależne np: od odległości to
    > ja bym mieszkał w np: Krakowie. Kto by mi udowodnił że tam nie mieszkam.
    > Co innego adres zameldowania ale to w miarę możliwości zameldowałbym sie
    > u jakieś cioci nad morzem lub w górach. Okazało by się że nikt nie
    > mieszka tam gdzie pracuje.
    > Ale może o czymś nie wiem? Wiem na pewno że jak Ci pracodawca
    > zasponsoruje to masz ale to dobra wola pracodawcy.
    >
    > Z tytułu dojazdów z innej miejscowości do pracy możesz zwiększyć sobie
    > koszty uzyskania przychodu, co spowoduje kilka złoty więcej miesięcznie
> [...]

    Ale podobno niektóre Biura Pracy realizują takie dopłaty.....

    tak- realizują,
    Art. 45. 1. Starosta może dokonywać z Funduszu Pracy przez okres do 12
    miesięcy zwrotu kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania i powrotu do
    miejsca zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, odbywania u pracodawcy
    stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, szkolenia lub odbywania
    zajęć z zakresu poradnictwa zawodowego osobie, która spełnia łącznie
    następujące warunki:

    1) na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy podjęła zatrudnienie
    lub inną pracę zarobkową, przygotowanie zawodowe w miejscu pracy, szkolenie,
    staż lub została skierowana na zajęcia z zakresu poradnictwa zawodowego poza
    miejscem zamieszkania;

    2) uzyskuje wynagrodzenie w wysokości nieprzekraczającej 200 % minimalnego
    wynagrodzenia za pracę.