PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo informatykow - jak dlugo szukaliscie ostatnio pracy › Re: Do informatykow - jak dlugo szukaliscie ostatnio pracy
  • Data: 2006-02-01 17:08:20
    Temat: Re: Do informatykow - jak dlugo szukaliscie ostatnio pracy
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    clockworkoi napisał(a):

    [...]

    > Sorry, ale smiac mi sie chce jak czytam wypowiedzi ludzi, ktorzy sadza, ze
    > sa debest (no offence) bo akurat zmieniaja prace lub zmieniali niedawno.

    Nikt nie pisał wyżej, że jest dabest. Ale jednak jak ktoś się zajmuje
    programowaniem w jakiejś popularnej technologii, czy administrowaniem jakimś
    popularnym systemem, to ma dużo większe szanse znaleźć dobrze płatną pracę
    niż ma to miejsce w wielu innych grupach zawodowych.

    > Belkot w stylu dbrzy specjalisci nie szukaja pracy mnie dobija.

    To niekoniecznie musi być bełkot, aczkolwiek uważam że w przypadku etatowców
    to faktycznie jest nadużycie. To stwierdzenie dotyczy raczej freelancerów.
    Jeżeli ktoś jest freelancerem, jest dobry, solidny, terminowy, to myślę że
    bardzo szybko nie będzie mógł się opędzić od zleceń.

    > Zbyt wiele zalezy od znajomosci, nazwiska, doswiadczenia, popytu i podazy
    > na rynku na konkretna technologie, papierow, wygadania, miekkich skilsow
    > i wreszcie zwyklego szczescia.

    Oczywiście że to jest istotne. Ale jedna z zasad marketingu mówi, że jeden
    zadowolony klient opowie o Tobie kolejnym klientom.

    > Ja osobiscie jestem calkiem przyzwoity w tym co robie, mam 8 certow,
    > ladnych pare lat doswiadczenia, niedawno zmienilem prace (poprzednia fima
    > - bank, 4 lata) na lepsza, i daleki jestem od patrzenia w przyszlosc
    > z totalnym optymizmem i beztroska.

    Wolny rynek ma to do siebie, że lubi się zmieniać. Co zresztą sam zauważyłeś
    wyżej. Nie sądzę, żeby ktokolwiek mógł sobie patrzeć w przyszłość z zupełną
    beztroską, niezależnie od kwalifikacji. Nie zmienia to jednak faktu, że
    *obecnie* ktoś kto się zajmuje jakąś popularną technologią IT, większych
    problemów z zatrudnieniem mieć nie powinien. A od tego ma główkę i oczka
    żeby śledzić trendy rynkowe i w miarę możliwości za nimi nadążać.

    > Wiec pochwalcie sie, jak wy to robicie, ze tak wam te oferty splywaja non
    > stop do skrzynek... (no chyba, ze mowimy o ofertach typu 2k brutto, to wtedy
    > zwracam honor:P )

    Wszystko zależy za co te 2k brutto i w jakim okresie, co nie? :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl