PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego w Polsce nie ma pracy › Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
  • Data: 2003-08-05 11:25:52
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > a to sobie zobacz, ile energii w USA uzyskuje sie z wegla kamiennego,
    > hyhyhyh.

    W Ameryce 51% energii pochodzi z węgla, 22 % z elektrowni jądrowych, 16
    procent ze spalania gazu i 11 % ze elektrowni wodnych i spalania ropy.

    Według mnie pozyskiwanie energii ze źródel najtańszych (węgla i atomów) jest
    jak najbardziej racjonalne - z tego co wiem, to Amerykanie mają podejście do
    takich spraw ekonomiczne, a nie ideologiczne.

    W Ameryce produkcja węgla rośnie: od 854 mln ton 1990 roku do 905 w 2000
    roku. Jednocześnie maleje eksport: z 96 mln w 1990 roku, to 51 mln ton w
    2000 roku.

    Ciekawe, co robią z tym węglem - na pewno robią z nich ogromne czarne kupy
    i fotografują się na ich tle - hihihi.

    > tylko, ze u nich potezne elektrownie wodne, takie jak tama hoovera to
    > jeszcze w latach trzydiestych tego wieku budowali.
    >
    > a potem budowali elektrownie jadrowe.

    W Polsce budowę elektrowni w Żarnowcu zawieszono, żeby zrobić na złość
    komunistom.

    Jeśli chodzi o eletrownie wodne, to raczej nie mamy odpowiednich warunków
    geologiczno-hydrologicznych, żeby cos tutaj uzyskać znaczącego.