PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego w Polsce nie ma pracy › Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
  • Data: 2003-08-01 09:31:58
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    Od: "JC" <j...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    <s...@w...pl> wrote in message
    news:3fff.000012ca.3f2a27cf@newsgate.onet.pl...
    > 40% podatków?! U nas jest ok. 80-90%; ZUS i składki zdrowotne, PFRON -
    ponad
    > 30%, dochodowy 19, 30, 40 %; od zysku 38%, vat w większości 22%, akcyza do
    50%

    czyli zaraz zrobi sie z tego ze 360% podatku ? :-))))))))))
    dodaj jeszcze OC (bo przeciez tez obowiazkowe niczym ZUS:-)))))

    > albo i więcej (np.paliwo, papierosy, alkohol, hazard), cła ogromne!,
    spadek -
    > podatek, darowizna - podatek, wygrana - podatek, kupujesz/sprzedajesz dom,
    > samochód, cokolwiek - podatek, stawki notariuszy (urzędowe) - podatek
    (brak
    > konkurencji), każda sprawa w urzędzie czy sądzie - podatek (opłata
    skarbowa),
    > mandaty różnych aparatów państwowych (PIP, SANEPID, pożarowy, ochrona
    > środowiska, NIK, policja, straż miejska, SOK itp.); pierdniesz - podatek,
    > spluniesz - podatek.

    I wydaje ci sie, ze tylko w Polsce tak jest ? To niech ci sie dalej wydaje
    :-)

    > <Oj, mlody naiwny czlowieku - pracowalem ponad 2 lata w amerykanskim
    >
    > Pewnie swoim socjalistycznym rozumowaniem tak zinterpretowałeś normalne
    > kapitalistyczne mechanizmy.

    Widzisz, te mechanizmy, o których pisze nie sa ani socjalistyczne ani
    kapitalistyczne - one sa po prostu ludzkie i dzialaja w kazdym systemie.
    Jesli nie jestes sobie w stanie wyobrazic, ze ktos w firmie prywatnej
    bierze/daje lapówke lub marnotrawi pieniadze okradajac w ten sposób
    wlascicieli, to o czym tu dalej mówic ...
    Ale co ty z tego mozesz zrozumiec...
    Wyjedz wiec ze swoim kumplem webowym w takie miejsce, gdzie panstwo nie
    bedzie cie "okradac", gdzie nie ma podatków, cel, oplat sadowych,
    administracyjnych, notarialnych, praw jazdy, obowiazkowych ubezpieczen,
    akcyzy od papierosów, alkoholu, paliwa etc etc etc, gdzie wszystkie
    zarobione pieniadze bedziesz mial do swojej dyspozycji i wtedy dopiero
    porzadzisz, ze ho ho - jesli gdzies takie miejsce jest. Mam nadzieje, ze
    bedziesz tam szczesliwy :-)

    JC