PracaGrupypl.praca.dyskusjeDebilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika › Re: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    From: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    Date: Tue, 19 Aug 2003 23:14:50 +0200

    news:bht9r2$e5s$1@korweta.task.gda.pl...

    > Użytkownik Michał Gancarski <w...@e...org.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:bhsl2n$k0e$...@a...news.tpi.pl...
    > uciekają.
    > poszczególne
    Oczywisty

    > Jednego w tym brakuje, powiazania zyskownosci z niezyskownymi.
    > Napisales, ze niezyskowne znikaja, wiec gdy firmy postanowia wydawac tylko
    > tyle ile beda mialy wplywow, to czy pojawia sie twoje zyskowne
    > przedsiebiorstwa?

    Tak pojawią się. Rozejrzyj się dookoła siebie. Podpowiem ci jeszcze jedno
    hasło: cyrkulacja pieniądza a rozmaitej długości, nie nakładające się na
    siebie cykle produckcyjne rozmaitych podmiotów. Może wreszcie zajarzysz. Nie
    ważne ile wydają globalnie, ważne jest ile pieniędzy trafi do konkretnego
    gracza. To mikro tworzy makro, nie na odwrót. Makroekonomia powstała tylko
    dlatego, że nie mamy odpowiedznich narzędzi, informacji i mocy przerobowych
    by wysnuć zjawiska makro z działalności poszczególnych jednostek.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++