-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Darmowy Hotline
Date: Sun, 19 Nov 2006 23:00:53 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 38
Message-ID: <ejqk6m$poi$1@news.onet.pl>
References: <ejqdjl$3c5$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: 67.76.classcom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1163973655 26386 195.150.76.67 (19 Nov 2006 22:00:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Nov 2006 22:00:55 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Sender: G/a+7lcZXN5mdis97dGJDRy1a8HEt45V
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:196764
[ ukryj nagłówki ]To stały problem. Jakiś zakres pomocy technicznej jest nieunikniony, a
upierdliwość niektórych klientów (u nas jakieś 1%) przekracza granice
zdrowego rozsądku. Kiedyś to liczyłem i wyszło mi, że ten 1% klientów
generował mi w serwisie 50% ruchu. Zreszta ubowiązuje zasada pareto: 20%
klientów generuje 80% ruchu serwisowego.
Z klientem, z którym współpracujesz doraźnie wyraźnie określasz zakres pracy
i zgodę na drobne przeróbki w granicach zdrowego rozsądku w okresie np. 2-ch
miesięcy. Po tym okresie nie przysługuje pomoc ani przeróbki i od tej pory
wszystkie prace wyceniamy. I tutaj tez przykłady, że np. zgłasza się jakiś
klient po 2-ch latach i mówi, żee coś nie działa tak, jak chciał. Trudno.
Miał swoje 2 m-ce na testy i odbiór programu.
U nas, w karcie licencyjnej klient ma zapisane, przez jaki okres może
korzystać z bezpłatnej pomocy technicznej oraz z gwarancji. Oczywiście nie
ma problemu, jak jakiś klient nie przegina. Ale jak zaczyna przeginać, to
wtedy odmawiamy pomocy i proponujemy mu grzecznie wykupienie prawa do pomocy
technicznej przez np. następny rok (jest w cenniku firmy). To zwykle pomaga,
a takiej usługi i tak nikt nie wykupuje. Czasem samo odmawianie pomocy trwa
dłużej, niż trwałaby rzeczywista pomoc, ale tu trzeba być konsekwentnym.
Inny pomysł trochę drastyczny (ale możliwy) i z uśmieszkiem , to podnieść
cenę za połączenie telefoniczne do Twojego serwisu (0700...) np. 1 zł / min.
Oczywiście my nigdy byśmy czegoś takiego nie zrobili, ale jest to jakiś
sposób przynajmniej w teorii. Absolutnie i pod żadnym pozorem nie zgadzać
się na udzielanie pomocy przez np. Skype.
U nas w rzeczywistości (praktyce) problem jest tak rozwiązany, że
sprzedajemy program przez dealerów, a i każdy klient jest odsyłany do
dealera, a ci maja nieograniczony dostęp do naszej pomocy. Jednak i tak 5
osób non-stop wisi na telefonie...
Przez ileś tam lat byłem szefem serwisu. O takich problemach pewnie mógłbym
Ci wiele napisać. W razie czegoś pisz na priv, to Ci co nieco podpowiem.
--
Lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=