-
Data: 2006-11-19 22:00:53
Temat: Re: Darmowy Hotline
Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]To stały problem. Jakiś zakres pomocy technicznej jest nieunikniony, a
upierdliwość niektórych klientów (u nas jakieś 1%) przekracza granice
zdrowego rozsądku. Kiedyś to liczyłem i wyszło mi, że ten 1% klientów
generował mi w serwisie 50% ruchu. Zreszta ubowiązuje zasada pareto: 20%
klientów generuje 80% ruchu serwisowego.
Z klientem, z którym współpracujesz doraźnie wyraźnie określasz zakres pracy
i zgodę na drobne przeróbki w granicach zdrowego rozsądku w okresie np. 2-ch
miesięcy. Po tym okresie nie przysługuje pomoc ani przeróbki i od tej pory
wszystkie prace wyceniamy. I tutaj tez przykłady, że np. zgłasza się jakiś
klient po 2-ch latach i mówi, żee coś nie działa tak, jak chciał. Trudno.
Miał swoje 2 m-ce na testy i odbiór programu.
U nas, w karcie licencyjnej klient ma zapisane, przez jaki okres może
korzystać z bezpłatnej pomocy technicznej oraz z gwarancji. Oczywiście nie
ma problemu, jak jakiś klient nie przegina. Ale jak zaczyna przeginać, to
wtedy odmawiamy pomocy i proponujemy mu grzecznie wykupienie prawa do pomocy
technicznej przez np. następny rok (jest w cenniku firmy). To zwykle pomaga,
a takiej usługi i tak nikt nie wykupuje. Czasem samo odmawianie pomocy trwa
dłużej, niż trwałaby rzeczywista pomoc, ale tu trzeba być konsekwentnym.
Inny pomysł trochę drastyczny (ale możliwy) i z uśmieszkiem , to podnieść
cenę za połączenie telefoniczne do Twojego serwisu (0700...) np. 1 zł / min.
Oczywiście my nigdy byśmy czegoś takiego nie zrobili, ale jest to jakiś
sposób przynajmniej w teorii. Absolutnie i pod żadnym pozorem nie zgadzać
się na udzielanie pomocy przez np. Skype.
U nas w rzeczywistości (praktyce) problem jest tak rozwiązany, że
sprzedajemy program przez dealerów, a i każdy klient jest odsyłany do
dealera, a ci maja nieograniczony dostęp do naszej pomocy. Jednak i tak 5
osób non-stop wisi na telefonie...
Przez ileś tam lat byłem szefem serwisu. O takich problemach pewnie mógłbym
Ci wiele napisać. W razie czegoś pisz na priv, to Ci co nieco podpowiem.
--
Lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Francja: "Za mało pracujemy, za dużo wydajemy" - a pierwsi chcieli pracować 4/7 !!!
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
Najnowsze wątki
- 2025-04-21 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-04-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-04-21 Wrocław => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-04-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-04-21 Białystok => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-04-21 Zielona Góra => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, P
- 2025-04-21 Kraków => NMS System Administrator <=
- 2025-04-21 Kraków => NMS System Administrator <=
- 2025-04-21 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-04-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-04-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-04-21 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-04-21 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-04-18 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-04-18 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=