-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Immona <c...@n...gmailu>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Darmowe godziny w szkole
Date: Sat, 01 Dec 2007 23:55:03 +1300
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 43
Message-ID: <fireil$ig5$1@inews.gazeta.pl>
References: <fin3tm$tdi$1@news.onet.pl> <fin494$o0k$1@opal.icpnet.pl>
<fin78h$1m3$1@news.lublin.pl> <fin7g5$quj$5@opal.icpnet.pl>
<fin8ac$kph$1@news.dialog.net.pl> <fin9cl$h7c$1@news.onet.pl>
<finaan$mbg$1@news.dialog.net.pl> <finb3a$nab$1@news.onet.pl>
<finbg1$n74$2@news.dialog.net.pl> <fincdb$rm8$1@news.onet.pl>
<find6m$ofh$1@news.dialog.net.pl> <fine3h$274$1@news.onet.pl>
<s...@g...mierzwiak.com> <fiogvk$8fi$1@news.onet.pl>
<fiopm5$gnr$4@inews.gazeta.pl> <fip47t$fno$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 122-57-147-158.jetstream.xtra.co.nz
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1196506518 18949 122.57.147.158 (1 Dec 2007 10:55:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Dec 2007 10:55:18 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <fip47t$fno$1@news.onet.pl>
X-Accept-Language: en-us, en
X-User: immonaa
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:215906
[ ukryj nagłówki ]Mirosław Habarta wrote:
> Immona pisze:
>
>> Mirosław Habarta wrote:
>>
>> - prezentacje - przedstawianie swojego wykladu czy punktu widzenia
>> przed klasa, z uzyciem roznych pomocy wizualnych czy multimedialnych -
>> od dziecka cwiczy sie pewnosc siebie przy przemawianiu do grupy
>> - swobody i kreatywnosci - taka prezentacja czasem mogla byc na temat
>> dowolny, czyli opowiedz klasie o czyms ciekawym tak, zeby ich tym
>> zainteresowac. Uczen moze wybrac co chce, nie naruszajac prawa i
>> dobrych obyczajow, opowiedziec o delfinach, komiksach, ulubionej
>> druzynie sportowej czy kolekcjonowaniu kapsli
>
>
> To faktycznie może być wartościowe. Ciekawe tylko w ramach jakiego
> przedmiotu to sie robi ? Już widzę w naszych warunkach jak 30 dzieci
> ma po kolei prezentację. Pół semestru z głowy. A kiedy "realizacja planu?"
W podstawowce nie mielismy sztywnego podzialu na przedmioty - oczywiscie
byl podzial na godziny lekcyjne z przerwami, ale poniewaz ta sama pani
uczyla nas niemieckiego, matematyki i innego materialu (w Polsce tez tak
jest - tzw. nauczyciel nauczania poczatkowego), to zdarzalo sie, ze w
obrebie tej samej lekcji robilismy kwadrans matmy, kwadrans
niemieckiego, kwadrans czegos innego. Sprzyjalo to nie nudzeniu sie
uczniow, bo dzieci w tym wieku nie potrafia sie dlugo skupic na jednym.
Na pewno byl zakres materialu do przerobienia, ale jego rozlozenie w
czasie bylo decyzja nauczyciela i uczniow - tak, pytano sie klasy, co
chcemy dzis robic majac do wyboru to, to i to. A potem sie jeszcze
pytano, dlaczego akurat to i uczniowie musieli powiedziec, dlaczego to
ich bardziej interesuje niz reszta lub dlaczego to jest dla nich
"najmniejszym zlem" :).
Tak, klasy byly male, materialu do opanowania pamieciowego bardzo malo w
porownaniu z polska szkola, ale bylo mnostwo nauki funkcjonowania w
spoleczenstwie - wspolpracy, przekonywania, dokonywania wyborow. Uwazam,
ze to wartosciowsze od wczesnego napychania dziecka wiedza
encyklopedyczna podawana w malo atrakcyjnej postaci.
I.
--
http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
http://blog.pasnik.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.07 11:03 Immona
- 02.12.07 19:00 malarz2007
- 02.12.07 19:12 Jotte
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=