eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Darmowe godziny w szkole
    Date: Thu, 29 Nov 2007 23:37:12 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 49
    Message-ID: <fineuq$pjl$1@news.dialog.net.pl>
    References: <fin3tm$tdi$1@news.onet.pl> <fin494$o0k$1@opal.icpnet.pl>
    <fin78h$1m3$1@news.lublin.pl> <fin7g5$quj$5@opal.icpnet.pl>
    <fin8ac$kph$1@news.dialog.net.pl> <fin9cl$h7c$1@news.onet.pl>
    <finaan$mbg$1@news.dialog.net.pl> <finahr$vd3$1@opal.icpnet.pl>
    <finb5i$mvv$1@news.dialog.net.pl> <fincho$10he$1@opal.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-132-236.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1196375834 26229 87.105.132.236 (29 Nov 2007 22:37:14
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Nov 2007 22:37:14 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:215817
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:fincho$10he$1@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>
    pisze:

    >>> Ale w czym konkretnie leży problem? Bardzo chciałbym, abyś mi to
    >>> wyjaśnił. Bardzo chętnie poczytam.
    >> To może zróbmy inaczej - masz ocenić pracę nauczyciela.
    >> Konkretnego nauczyciela.
    >> Jak to zrobisz, co weźmiesz pod uwagę?
    > Nie wiem. Podobnie, jak nie wiem, jakie czynniki oceniać w przypadku
    > wykonawcy śruby. Po prostu to nie mój zawód.
    Ale jakoś dziwnie nie przeszkadza ci to w kategorycznym ocenianiu
    nauczycieli.

    > Ale wiem, jak oceniać pracę innych grup zawodowych.
    No to co?
    Lekarzy umiesz ocenić?

    > I przypuszczam, że w przypadku nauczyciela też da się określić odpowiednie
    > czynniki.
    Toteż się usiłuje.
    Jak na razie kiepsko wychodzi.

    > Myślę, że dobrym pomysłem będzie m.in. jakaś forma ankietowania uczniów,
    > czy są zadowoleni z usług nauczyciela.
    W mojej pracy wykładowcy podlegałem ankietowaniu za każdym razem. Szybko
    nauczyłem się jak generować pożadany wynik ankiety. A to byli dorośli, z
    dziećmi i młodzieżą jest dużo łatwiej.

    > Ale do tego trzeba najpierw zmienić sposób postrzegania nauczyciela przez
    > uczniów, aby nie był on już postrzegany jako "JA wielki i mądry
    > nauczyciel", tylko po prostu jako dostarczyciel jednej z wielu usług, jako
    > zwyczajny pracownik szkoły, mający za zadanie przekazać im określoną
    > wiedzę.
    A jak chcesz przekonać o tym 13-letniego blokersa?

    > I podejrzewam, że to już byłby pierwszy punkt sprzeciwu dla nauczycieli,
    > którzy baliby się oceniania ze względu na możliwość wyjścia na jaw ich
    > niekompetencji, maskowanej dotychczas "autorytetem nauczyciela".
    Jak chciałbyś evaluwać wynik takiej oceny?
    Jak określić jej istotnośc i wiarygodność?

    > A z innych metod, to już pisałem o supervisingu połączonym z systemem
    > awansów.
    Podgląd to oczywiście bzdura, natomiast system awansu jest.
    Żenujący.

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1