PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
  • Data: 2007-11-29 20:20:36
    Temat: Re: Darmowe godziny w szkole
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fin3tm$tdi$1@news.onet.pl Mirosław Habarta
    <M...@p...pl> pisze:

    > mam taki problem: Pewna bliska mi osoba jest nauczycielką w zespole
    > szkół - LO + gimnazjum. Od jakiegoś czasu jest naciskana (podobnie jak
    > pozostała część grona pedagogicznego), aby prowadziła dodatkowe zajęcia
    > w ramach "wyrównywania zaległości". Oczywiście z dobrego serca, żadnej
    > zapłaty za to się nie przewiduje.
    [cut]
    Jest to kwestia podobna do tzw. "kółek zainteresowań".
    Otóż art. 42 KN określa 3 grupy zajęć, jakie wypełniają maksymalnie
    40-godzinny tydzień pracy nauczyciela.

    Ust. 2 pkt 1 to tzw. pensum określone godzinowo (ust. 3).

    Ustępy 2 i 3 to tzw. zadaniowy czas pracy, nie jest rozliczany godzinowo, bo
    się nie da (były takie próby podejmowane przez niektóre samorządy, ale z
    przyczyn ekonomicznych szybko z takiego nonsensu zrezygnowano).
    Punkt 3 to zajęcia związane z przygotowaniem do zajęć, uczestnictwem w
    posiedzeniach rady pedagogicznej, sprawdzanie zeszytów, prac, doskonalenie
    zawodowe, samokształcenie.
    Tak więc pod punkty 1 i 3 darmowych zajęć wyrównawczych podciągnąć się nie
    da.

    Pozostaje 2. Tam stoi: "inne czynności i zajęcia wynikające z zadań
    statutowych szkoły ze szczególnym uwzględnieniem zajęć opiekuńczych i
    wychowawczych wynikających z potrzeb i zainteresowań uczniów".
    Wchodzi tu w grę wyjazd na wycieczkę, wyjście do kina, teatru, na koncert,
    opieka nad uczniami w czasie jakiejś imprezy itp.
    Mamy jeszcze zwrot "inne czynności". Inne, to znaczy inne od czego? Inne od
    wymienionych w punkcie 1 i 2, a zatem nie wchodzi w grę dydaktyka.
    Jak nauczyciel ma prowadzić zajęcia wyrównujące poziom wiedzy nie prowadząc
    procesu dydaktycznego?

    Krótko mówiąc: dyrektor może zlecić nauczycielowi prowadzenie z uczniami
    zajęć ponad pensum w ramach wynagrodzenia zasadniczego o ile nie spowoduje
    to przekroczenia 40h pracy w tygodniu i nie będzie on prowadził w tym czasie
    zajęć dydaktycznych.
    Za dydaktykę ponad pensum musi płacić.

    --
    Jotte