PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG - wyliczenie zyskow › Re: DG - wyliczenie zyskow
  • Data: 2007-08-09 06:03:17
    Temat: Re: DG - wyliczenie zyskow
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z doświadczeń moich znajomych wynika, że ich zdolność kredytowa przy
    > umowie autorskiech była wyższa niż przy DG (zakup mieszkania za około
    > 300 tys), ale najlepiej oczywiście pytać u źródła.

    Jeżeli bank akceptuje um. o dzieło jako źródło dochodów, to przy tej
    samej stawce netto za um. o dzieło, co z działalności oczywiste jest,
    że działalność pokaże niższą zdolność.

    Z tej drugiej w końcu musisz zazwyczaj jeszcze samodzielnie
    odprowadzić ZUS i pdoch, więc kwota netto jest faktycznie niższa.

    Natomiast sporo banków nie rozpatruje umowy o dzieło jako stabilnego
    źródła dochodów o ile np. nie ma regularnych wpływów przez 2 lata
    (tak np. ma ING Bank). W sytuacji gdy starasz się o kredyt
    hipoteczny po np. pół roku od przeprowadzenia się do nowego
    miasta (a ja tak np. mam), to umową o dzieło w wielu bankach
    mogę się zwyczajnie podetrzeć. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl