-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: DG a etat
Date: Wed, 13 Jun 2007 07:38:05 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 91
Message-ID: <f4o04d$rgl$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <7...@n...onet.pl>
<7...@n...onet.pl> <f4jnbn$cbd$1@news.interia.pl>
<f4jqqq$d8b$1@atlantis.news.tpi.pl>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: afd59.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1181713358 28181 83.16.133.59 (13 Jun 2007 05:42:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Jun 2007 05:42:38 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:208147
[ ukryj nagłówki ]> [...]
>> Jest pewna różniac między dyżurem (czyli mam wyznaczony dzień/noc do
>> siedzenia przy telefonie), a telefonem w piątek wieczorem, że "coś
>> padło", a na miejscu okazuję się, że wyłączył switcha by podłączyć
>> wiatrak...
>
> przepraszam, jezeli zabrzmi to niezbyt grzecznie - ale dupa jestes;
Nie mogę się powstrzymać: żona nawet mówi, że niezła i dlatego na mnie
zwróciła uwagę ;-)
> jezeli prowadzac wlasna dzialanosc gospodarcza nie potrafisz przez
> jakis czas skupic sie na maksymalizacji Twojej efektywnosci w tej
> dzialalnosci - np. poprzez:
>
> a) eliminowanie problematycznych klientow; jezeli z dwoma klientami
> masz np. umowe na ryczalt i do jednego z nich "jezdzisz" 4 razy na
> tydzien a do drugiego raz na miesiac - to z tego pierwszego sie po
> prostu rezygnuje i szuka sie na jego miejsce 10 takich, ktorzy beda
> tyle samo placic na ryczalt, a bedzie sie jezdzilo raz na miesiac;
>
> b) podnoszenie ogolnej jakosci prac wykonywanych u klienta - "wypial
> switcha, wstawil wiatrak" - prosze bardzo: prowadzisz kable w korytkach,
> ciagniesz zasilanie z bezpiecznego miejsca, wstawiasz switcha w szafke;
> to nie jest jakis kosmos, a rozwiaze problemy manipulowania przy tych
> urzadzeniach; moze na co dzien pracujesz z jakimis firmami-ciulami, ale
> po kolejnej takiej "awarii", co odpowiesz na pytanie prezesa "dlaczego
> nie dziala?" - bo Wasz pracownik uszkodzil? a co powie prezes? "to jak
> Pan spier***** robote, ze moj pracownik moze to uszkodzic w 5 sekund!?";
>
> btw: a co powiesz na rozmowie z potencjalnym pracodawca? "mam super duze
> doswiadczenie w helpdesku; mam endziesiat klientow i swiadcze im helpdesk
> dniami i nocami; jezdze grzebac w klebowiskach kabli pod biurkami - sam
> te kable ukladam - zeby podlaczac switche do pradu; jezdze odwirusowywac
> Windowsy - wszyscy uzytkownicy pracuja na kontach "Administrator" - to
> wiadomo, ze cos zawsze wejdzie; jezdze naprawiac sypiace sie drukarki -
> sam wybieram i polecalem najtansze modele, odradzalem pakiety serwisowe
> - sprzet musi sie sypac; etc; etc;" - ciekawe ktory pracodawca bedzie z
> tego zadowolony?
>
> c) swiadczenie nowych, bardziej zaawansowanych uslug; po co jezdzic co
> dwa dni do ksiegowosci i pokazywac im, jak sie robi tabele przestawna
> w Excelu - skoro mozna zaproponowac prezesowi szkolenie z Excela dla tych
> pracownikow? po co walczyc z instalowaniem niebezpiecznego oprogramowania
> przez pracownikow, skoro mozna zainstalowac srodowisko domenowe;
> oczywiscie
> najlatwiej jest sluchac tylko klienta (ktory sam w zyciu nie wpadnie na
> jakies nowe rozwiazania, bo sie na tym nie zna) - ale rownie dobrze mozna
> zaproponowac inwestycje, ktora usprawni dzialanie techniki (jak klient
> powie, eeeee - 300zlotych - to ja nie wydam, to patrz punkt [a]); w ten
> sposob mozna sie wyspecjalizowac w jakims rozwiazaniu - np. konkretnym
> programie typu FK, ERP - i zajmowac sie tylko tym; no nie oszukujmy sie,
> ale "heldesk IT od A do Z" to jest bagno i trzeba z tego uciekac;
>
> d) no i chyba najwazniejsze - organizacja pracy i czasu - klient dzwoni
> o 17:00 "nie dziala, ma pan tu byc za 30 minut" - co robimy? lejemy sikiem
> skosnym - rzut oka do umowy i sprawdzamy jaki jest czas reakcji - 4 h?
> super - pojawiasz sie w momencie, gdy jest to dla Ciebie wygodne; chyba
> najgorsza mozliwa rzecza, jest nauczenie klienta, ze jak cokolwiek sie
> dzieje - to jestes 30 minut po jego telefonie; klient sie niecierpliwi
> i wola kogos innego - ekstra: ten klient jest do dupy - co Ci po takiej
> firmie, gdzie poza Toba w technice grzebie jeszcze synek pani Jadzi - bo
> wlasnie sie dostal na zaoczna informatyke - oraz pan Heniek ze sklepiku
> obok (jest najblizej i zawsze ma ochote);
> podsumowujac, jezeli ze sztuki prowadzenia dzialalnosci gospodarczej,
> ktora
> polega na dazeniu do skompletowania sobie "wygodnych" klientow, tj:
> 1) lojalnych,
> 2) traktujacych Cie powaznie,
> 3) kupujacych od Ciebie "rozwojowe" uslugi,
> udalo Ci sie zdobyc klientow:
> 1) pod byle pretekstem odchodzacych do konkurencji,
> 2) traktujacych Ciebie jako dorazny srodek,
> 3) upierajacych sie przy swoim zacofaniu technologicznym,
> to widocznie nalezysz do grupy osob, ktorym nie wychodzi prowadzenie DG;
>
> no bo niestety tak jest, ze czesci osob prowadzenie DG wychodzi a innym
> nie
>
> adas;
>
> PS: jak widzisz siebie i swoja DG za 15 lat? bedziesz dalej biegal do
> podlaczania switchy, zamiast ktorych ktos wstawil termowentylatorek?
Jest jedna kwestia... wszystko pięknie, ale naprawdę nie widzę potrzeby
dawania tu rad związanych z DG (z które dziękuję - na pewno przydadzą się
osobą czytającym archiwum ;-) ) skoro właściwie zdecydowałem o jej zaknięciu
w ciągu kilku miesięcy (chyba, że coś się zmieni).
B.Z.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.06.07 05:41 Bartek
- 13.06.07 06:40 Marcin
- 13.06.07 09:07 Jotte
- 13.06.07 09:20 Jotte
- 13.06.07 16:23 adasiek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Francja: "Za mało pracujemy, za dużo wydajemy" - a pierwsi chcieli pracować 4/7 !!!
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
Najnowsze wątki
- 2025-04-16 Francja: "Za mało pracujemy, za dużo wydajemy" - a pierwsi chcieli pracować 4/7 !!!
- 2025-04-16 Gdańsk => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-04-16 Warszawa => Dyrektor Sprzedaży (rozwiązania Cloud) <=
- 2025-04-16 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-04-16 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-04-16 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-04-16 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-04-16 Kraków => Technical Team Lead (Clojure, Java) <=
- 2025-04-16 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-04-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-04-15 Warszawa => Programista Back-end <=
- 2025-04-15 Warszawa => Back-end Programmer <=
- 2025-04-15 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-04-15 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-04-14 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=