PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy warto jechac do USA do pracy › Re: Czy warto jechac do USA do pracy
    From: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy warto jechac do USA do pracy
    Date: Thu, 12 Aug 2004 14:25:09 +0200

    Dnia Thu, 12 Aug 2004 13:59:32 +0200, nebe <n...@p...onet.pl> napisał:

    > 3. Dlaczego właściwie uważasz określenie "Polaczek", jako typowo polskie
    > gadanie? Miałem tu na myśli Polaka, który już się ustawił w USA i
    > wykorzystuje nowoprzyjezdnych. I moim celem nie było obgadywanie takich
    > osób
    > tylko użyłem tego jako skrót myślowy.

    Jestem wyczulony na masochistyczne epitety stosowane stosowanane dla
    okreslenia naszego kraju, narodowosci, jakosci pracy itp przez niektore
    osoby, umartwiajace sie za to ze sa Polakami i mieszkaja w Polsce lub
    niosa w inne kraje krzyz tak wstydliwego pochodzenia. W Twojej wypowiedzi
    nic takiego nie wyczulem, faktycznie odebralem to jako okreslenie
    cwaniaczka urzadzonego w Stanach i naciagajacego rodakow, starajacego sie
    byc bardziej amerykanskim niz rodowici Amerykanie.
    Inaczej to brzmi, gdy jakis repatriant ze Slaska narzeka na "polaczkow"
    ktorzy "costam" w jego ukochanym reichu.