PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy proponować zarobek w CV? › Re: Czy proponować zarobek w CV?
  • Data: 2004-06-18 04:59:24
    Temat: Re: Czy proponować zarobek w CV?
    Od: "wlemac" <mw[nospam]@wlekus.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Dziwny pogląd. Wydaje mi się, że dobry pracodawca traktuje pracownika
    jak
    > osobę myślącą, która potrafi przeliczyć sobie kwotę brutto na netto.

    zwlaszcza kiedy wchodzi sie w wyzsze progi podatkowe - masz oczywiscie racje
    ze zawsze na rozmowie siada sie z kalkulatorem !!!

    > Poza tym co daje wynegocjowanie płacy netto? Przecież w umowie i tak
    jest
    > zapisana płaca brutto. Jeśli w przyszłości podatki się zmienią (zwiększą
    lub
    > zmniejszą) to płaca na umowie pozostanie ta sama, mimo że na rękę będzie
    mniej
    > lub więcej. Pracownik nie miałby żadnego roszczenia do pracodawcy o zmianę
    > kwoty brutto, "bo negocjowaliśmy w netto".

    i tu sie mylisz - wszystko zalezy jak jest rozliczany twoj czas pracy
    umowa o prace nie musi zawierac kwoty brutto jaka bedziesz zarabial na
    miesiac
    moze miec stawki godzinowe itp
    mozna zapisac w kolejnej umowie zasady rozliczania tzw premii uznaniowej

    dla mnie kazda zmiana przepisow podatkowych jest bezpieczna - mam zapisane w
    umowie o prace kwote brutto ale w aneksie o rozliczaniu premi sa stosowne
    zapisy

    > Jeśli ktoś zarabia na tyle dużo, że "wchodzi" w kolejne progi podatkowe,
    > rozmawianie o kwotach netto nie ma sensu, bo i tak zmieniają się one w
    ciągu
    > roku.

    o dokladnie takim przypadku pisze
    nie rozumiem - co progi podatkowe maja do kwoty netto???
    poczytaj jak wygladaja kontrakty managerskie

    > Jeśli ktoś w ciągu roku zarobi ponad ~60kzł, to nie płaci od nadwyżki
    ZUSu,
    > co również przekłada się na wypłatę netto.

    no ico z tego?
    to nadal nie ma nic do kwoty netto

> [...]
    od
    > konkretnej osoby pracownika. Dla pracodawcy ważna jest kwota brutto, która
    jest
    > bardziej uniwersalna. To, ile pracownik dostanie 'na rękę' zależy już od
    wielu
    > czynników (polityka podatkowa państwa, osoba pracownika, rodzaj wybranej
    przez
    > strony umowy itp.) na które pracodawca nie zawsze ma wpływ. Dlatego nie
    dziwię
    > się, że wiele firm negocjuje warnuki płacy w kwotach brutto.

    twoje zdanie
    no ale chyba nie chcesz z pracodawca rozmawiac o kwotach brutto a raczej o
    netto co?

    pozdr
    wlemac