PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mogę być nauczycielem? › Re: Czy mogę być nauczycielem?
  • Data: 2002-10-16 20:46:29
    Temat: Re: Czy mogę być nauczycielem?
    Od: GL <g...@N...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Oct 2002 23:28:51 +0200, "Sebastian Ro?ciszewski"
    <s...@a...pl> wrote:

    >Mam takie pytanko, a mianowicie jestem studentem ostatniego roku studiów
    >inżynierskich 3,5 letnich (studiuję informatykę). Chciałbym pracować jako
    >nauczyciel informatyki

    jako WYKŁADOWCA w prywatnej firmie szkoleniowej. W publicznej szkole -
    wątpię. Przepisy określają minimalne wymogi (tzw. uprawnienia
    nauczycielskie, a dokładnie 'kwalifikacje pedagogiczne uprawniające do
    nauczania w szkole) a do tego konkurencja jest coraz większa i
    dyrektorzy mają w czym wybierać.

    Szczerze mówiąc trzeba było na 2 roku pomyśleć o zrobieniu sobie
    uprawnień nauczycielskich. Wymagania nie są duże - ustawa określa je
    następująco - uzyskanie zaliczeń i egzaminów z przedmiotów:

    - pedagogika (30 godzin)
    - psychologia (20 godzin)
    - dydaktyka nauczania (40 godzin)

    praktyka nauczycielska 150 godzin