PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mam zrezygnowac z dodatkowych prac przy zmianie pracy ? (dlugie) › Re: Czy mam zrezygnowac z dodatkowych prac przy zmianie pracy ? (dlugie)
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy mam zrezygnowac z dodatkowych prac przy zmianie pracy ? (dlugie)
    Date: Thu, 24 Feb 2005 13:30:02 +0100

    SteFun; <cvk3dk$dpl$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > I teraz maly zgrzyt : w umowie o prace w nowej firmie jest punkt mowiacy o
    > zakazie pracy w innych firmach, chyba ze dyrekcja i zarzad wyraza zgode.
    > Jak na razie, umowe mam na 3 miesiace - potem ma byc na stale.

    A to nie jest zakaz konkurencji? Bo mz. pracodawca nie może zakazać
    pracy w innych firmach ot tak sobie - równie dobrze mógłby wpisać w
    umowę, że skarpetki masz prać ręcznie, a jedzenie robić w mikrofalówce.
    Są wyjątki ustawowe, które ograniczają "wolność" pracownika w zakresie
    zawierania oddzielnych umów o pracę czy prowadzenia DG, ale z tego co
    piszesz wynika, że w tym wypadku nie ma przesłanek ustawowych - zwróć
    się z pytaniem do PIP pt. "czy taki zapis mam moc prawną, tj. czy w
    przypadku sporu pracodawca może go wykorzystać?" - jeżeli jest on
    bezprawny/bez mocy prawnej, to nie masz się czym martwić - może sobie
    być - i Ty będziesz zadowolony i nieświadomy pracodawca. ;)

    > Czy mam rezygnowac z dodatkowych prac ze wzgledu na zapis w umowie, czy juz
    > isc od razu i prosic o pozwolenie na utrzymanie dodatkowych prac ? Z jednen
    > strony jesli mi nie przedluza umowy po 3 miesiach, bede potrzebowal kazdego
    > grosza aby przezyc... Zas z drugiej strony boje sie, ze to bedzie odczytane
    > przez nowe szefostwo, jako niepelne zaangazowanie sie w nowa prace i
    > faktycznie nie przedluza mi umowy... Zupelnie nie wiem co mam zrobic.

    Niezależnie jak postąpisz i tak będziesz musiał coś stracić - jak znam
    życie możesz zapomnieć o pracy od 8 do 16 z dużą ilością czasu wolnego,
    więc pewnie i tak zawalisz te swoje prywatne prace. Ale:
    - jeżeli obie fuchy robisz "na czarno", to pracodawca nie ma żadnego
    argumentu, chyba, że wpadnie PIP i stwierdzi istnienie stosunku pracy -
    to kwestia dowodowa;
    - po drugie zależy od sformułowania w umowie - np. umowa zlecenia nie
    jest pracą "w innej" firmie ale "na rzecz" innej firmy ;)

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101