PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mam zrezygnowac z dodatkowych prac przy zmianie pracy ? (dlugie) › Re: Czy mam zrezygnowac z dodatkowych prac przy zmianie pracy ? (dlugie)
    From: Kira <c...@e...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy mam zrezygnowac z dodatkowych prac przy zmianie pracy ? (dlugie)
    Date: Thu, 24 Feb 2005 11:37:13 +0100

    Re to: SteFun [Thu, 24 Feb 2005 09:31:32 +0100]:

    > I teraz maly zgrzyt : w umowie o prace w nowej firmie jest punkt
    > mowiacy o zakazie pracy w innych firmach, chyba ze dyrekcja i
    > zarzad wyraza zgode. Jak na razie, umowe mam na 3 miesiace - potem
    > ma byc na stale.
    >
    > Czy mam rezygnowac z dodatkowych prac ze wzgledu na zapis w umowie,
    > czy juz isc od razu i prosic o pozwolenie na utrzymanie dodatkowych
    > prac ? Z jednen strony jesli mi nie przedluza umowy po 3 miesiach,
    > bede potrzebowal kazdego grosza aby przezyc... Zas z drugiej strony
    > boje sie, ze to bedzie odczytane przez nowe szefostwo, jako niepelne
> [...]

    Zrywanie dobrze dzialajacych kontaktow umozliwiajacych zarobienie
    na siebie w sytuacjach awaryjnych ogolnie nie jest szczegolnie
    dobrym pomyslem. Sytuacje awaryjne sie zdarzaja. Czasami potrzeba
    dodatkowych paru stow bo costam, np. wlasnie szlag Ci trafil autko
    albo ktostam wyladowal w szpitalu. Calkiem nie zrywaj, nigdy.

    Co do nowej firmy: sam musisz ocenic czy sa to ludzie z ktorymi
    mozna sensownie pogadac czy nie. Jesli nie, to daruj sobie takie
    rozmowy bo po prostu polecisz i tyle. Kumplowi powiedz ze musisz
    zrobic sobie przerwe bo nowa praca bedzie Cie na poczatku mocno
    absorbowala, podokanczaj co zaczales i przeczekaj.

    Jesli da sie z nimi sensownie rozmawiac to powiedz dokladnie tak
    jak tutaj: to nie wynika z malego zaangazowania, ale musisz miec
    jakas furtke ktora umozliwi Ci normalne zycie jesli cos by sie
    jednak nie udalo. Pamietaj ze okres probny nie jest tylko po to
    zeby Twoj pracodawca zobaczyl czy sie nadajesz. On jest takze
    po to, zebys Ty zobaczyl czy chcesz w tej firmie pracowac. Jesli
    Twoi pracodawcy to rozumieja, problemow byc nie powinno przy
    zalozeniu ze zobowiazesz sie zostawic te dodatkowe prace jak
    tylko bedziesz mial pewnosc stabilnosci pracy.

    Sprawdz tez dokladnie jaki masz wlasciwie zakres obowiazkow
    i ocen, czy rzeczywiscie robisz konkurencje swojej nowej firmie.
    Bo jezeli np. naprawiasz ludziom komputery, a firma zajmuje sie
    programowaniem, to nawet jesli robisz w niej dokladnie to samo
    to jednak ciezko mowic o konkurencji. I tak im to mozesz wtedy
    przedstawic wlasnie...

    Kira