PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ? › Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    Date: Mon, 08 Mar 2004 02:01:56 +0100

    > [argumenty, ktore do mnie nie trafiaja - nie mam zamiaru dyskutowac z kims,
    > kto przedstawia jakies ksiezycowe bajki]

    Co nie trafia? To że twierdzę, że ZUS jest za wysoki? Że nie wiem
    dlaczego do KRUSu trafiają mld zł, skoro rolnicy płacą składki?

    > szkoda, ze ta skladke nie oplacaja rolnicy tylko my

    Składka wynosi 219,80 zł kwartalnie, którą płacą rolnicy. Jeśli nie
    płacą to wylatują z systemu. Nie mam pojęcia dlaczego do KRUSu trafia
    dofinansowanie, skoro obecne składki powinny być wystarczające.

    > ma sie rozliczac z tego co zarobi - to chyba proste

    Rozumiem, że pod pojęciem rozliczenie masz na myśli zapłacenie
    podatku. Rozumiem, że wprowadzenie nowych podatków miałoby polepszyć
    byt obywateli. Chciałem tylko zauważyć, że nawet po ewentualnym
    opodatkowaniu rolników, to nie oni zapłaciliby ten podatek - wzrosłyby
    ceny żywności (w UE żywność nie jest tańsza, zatem import odpada),
    czyli podatek zapłaciliby wszyscy, do tego dorzucilibyśmy się jeszcze
    na pensje dla nowych tabunów urzędników.
    Coś mi się obiło o uszy, że w jednym z państw kandydujących do UE
    (Estonia?) zniesiono podatek od przedsiębiorców, a rejestracja firmy
    trwa tam 1 dzień.
    Jeśli nawet źle coś usłyszałem, to czy nie możnaby tego zrobić w
    Polsce, zamiast pompować pieniądze na reformę rolniczych podatków?

    > twierdzisz, ze 15 mld poszlo na administracje - dobry humor masz widze, ale
    > przejdzie Ci jak ciemny autokrata Lepper wprowdzi w zycie swoje bajdurzenie

    Nie twierdzę, że 15 mld poszło wyłącznie na administrację, chociaż
    znam ludzi, którzy "pracują" w KRUSie po znajomości, a ich etat
    istnieje tylko na papierze. Co do reszty pieniędzy to poszły one na
    renty dla osób z byłych PGRów, bo nikt nie miał pomysłu gdzie ci
    ludzie mieliby pracować. Co jeszcze jest finansowane z tych dotacji to
    nie wiem.

    > a teraz przyznaj sie - jestes taksowkarzem co jest w KRUSIE, czy rolnikiem?

    Jaj sobie nie rób ;-) Samochodu nie mam, furą z kuniem też cię nie
    powożę, krowy, wieprze i drób widuję raczej w postaci niebiegającej w
    mięsnym lub w lodówce ;-)
    A tak poważnie, to niedługo rolnicy dostaną dopłaty, zatem szybko
    Hausner z nich to z powrotem wydrze, jak ze wszystkich...

    --
    pozdrawiam
    Bremse