eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!news.man.poznan.pl!news.telbank.pl!not-for-mail
    From: "motto" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    Date: Tue, 15 Apr 2003 22:25:10 +0200
    Organization: BPTNet - http://www.telbank.pl
    Lines: 30
    Message-ID: <b7hpri$4r1$1@news.telbank.pl>
    References: <b78ifp$den$1@inews.gazeta.pl> <b78nhm$5gt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <b7993q$9ra$1@atlantis.news.tpi.pl> <b7e97u$spe$1@news.lublin.pl>
    <b7em99$70m$1@nemesis.news.tpi.pl> <m...@p...ninka.net>
    <b7gtcq$ilk$1@news.telbank.pl> <b7hkgp$lrf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <b7hku1$22q$2@news.telbank.pl> <b7hldf$qhl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <b7hn9n$3qd$2@news.telbank.pl> <b7hntf$kb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reply-To: "motto" <m...@o...pl>
    NNTP-Posting-Host: n11.satfilm.net.pl
    X-Trace: news.telbank.pl 1050438322 4961 195.136.107.235 (15 Apr 2003 20:25:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...telbank.pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Apr 2003 20:25:22 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:77498
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Andy" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:b7hntf$kb$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Może chodziło Ci o "myślenie abstrakcyjne" ? Ale tego też moim zdaniem
    można
    > się nauczyć...
    > Oczywiście - czym skorupka za młodu...
    Myślenie abstrakcyjne też, ale chodzi mi o wyobraźnie przestrzenna
    umożliwiającą człowiekowi wyobrażenie sobie i przedstawienie w postaci
    "cegiełek" wymodelowanej przestrzeni problemowej. Na czym bowiem polega
    programowanie?? Na początku jest problem do rozwiązania, później znając
    możliwości danego środowiska i sprzętu zaczyna się powolne modelowanie
    algorytmu programu który nie ma jeszcze nic z wspólnego z samym programem
    poza tym, że jest fazą przejściową pomiędzy problemem a gotowym kodem.
    Dopiero tenże algorytm jest powoli przekładany na kod programu. Potem testy
    i znów w przypadku niedociągnięć staramy się bądź to poprawić sam model
    algorytmu lub udoskonalić kod programu. O ile można się nauczyć funkcji,
    typów zmiennych o tyle tak jak do grania na instrumencie potrzebny jest
    słuch tak do programowania potrzebna jest wrodzona zdolność określana przez
    mojego wykładowcę "wyobraźnią przestrzenna". To jest w ogóle temat rzeka i
    można by jeszcze wspomnieć o umiejętności analizowania i wyodrębniania
    wzorów (nie mylić z matematycznymi) i kilku innych. Generalnie nie chcę mi
    się jednak klepać tu kilkunastu KB tekstu na ten temat.
    Pozdrawiam

    --
    motto
    icq: 238159966



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1