eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCopywriter - ile zarabia?Re: Copywriter - ile zarabia?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Copywriter - ile zarabia?
    Date: Wed, 5 Jan 2005 09:28:16 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 51
    Message-ID: <crg8ji$frh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <crdnnk$env$1@korweta.task.gda.pl> <crdoo3$9mt$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cre0jg$m2f$1@shodan.interia.pl> <cre2kd$k2m$1@news.dialog.net.pl>
    <creapj$4pk$1@nemesis.news.tpi.pl> <crg3h3$mm2$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: aty95.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1104913842 16241 83.27.6.95 (5 Jan 2005 08:30:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jan 2005 08:30:42 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:136863
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:crg3h3$mm2$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > > alt.pl.sztuka-reklamy - siedzi tam kilku zawodowo czynnych copywriterow,
    > > jak ktos chce pogadac. Ale to ciezka praca i (choc nie jestem
    > > copywriterem, przynajmniej nie w sensie krotkich hasel reklamowych)
    > > denerwuje mnie, jak ludzie uznaja ja za mila, lekka i przyjemna.
    >
    > Tak naprawdę to chyba nie ma pracy lekkiej, łatwej i przyjemnej - choc
    wiele
    > na początku sprawia takie wrażenie....

    Copywriterstwo szczegolnie :) Patrz na xeta - twierdzi, ze wymysla przy
    sniadaniu hasla, ale nie napisal tego hasla z zadania ematiego (a produkt
    jest nie istniejacy i istnial nie bedzie, wiec o kradziez pomyslow nie ma
    obaw). Przeciez powinien od razu krzyknac kilkanascie propozycji w stylu
    "czarne czysci" :D

    >
    > > Kreatywnosc przy piwie na temat samemu wybrany to cos zupelnie innego
    niz
    > > kreatywnosc na czas i na zadany temat, z zadana grupa docelowa - i z
    > > mierzalna skutecznoscia Twojego hasla
    >
    > Czami jak słucham bloków reklamowych albo czytam gazety, niesety odnosze
    > wrażenie, że hasła powstawały własnie przy piwie - "złamana" rytmika
    > wypowiedzi, niedociągnięte mozliwości skojarzen itp.

    Taktak. Ale robi sie pod widownie taka, jaka mamy, niewyrobiona, ktora z
    pewnymi skojarzeniami by sobie np. nie poradzila.

    > A swoją droga zawsze zastanwiało mnie jak przy mierzeniu skutecznosci
    hasła
    > szacuje sie wpływ innych czynników.
    > Na przykład Heyah - nota bene z bardzo fajną kampanią - szybko zdobyła
    > istotną część rynku pre-paidów. Ale należy pamiętać, że był to (nie wiem
    czy
    > jest nadal) najtańszy produkt w swojej klasie. Pojawia się zatem pytanie,
    > czy przy takich cenach równie skuteczna nie byłaby każda inna kampania,
    > łącznie z rozwieszaniem informacji o cenach pisanych flamastrem na workach
    > po cemencie ;-)

    Nie liczy sie wylacznie sprzedaz, ale wykreowanie marki. Pisanie informacji
    o cenach itd. nie wykreowaloby takich skojarzen z marka, jakie wytworzyla ta
    kampania. Chodz na alt.pl.sztuka-reklamy z tym, jesli chcesz na ten temat
    dyskutowac, bo na tej grupie to jest off-topic.

    I.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1