PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-21 23:11:16
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: "MST" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net> napisał w
    wiadomości news:arivbm.144.1@raciborski.net...
    > Całkiem inaczej pisze się niskopoziomowe sterowniki sprzętu, inaczej
    > aplikacje korzystające z API Windows, a jeszcze inaczej oprogramowanie
    > webowe. Mimo iż języki programowania są do siebie podobne (ba, często są
    > to te same języki), to każda platforma wymaga całkiem innej _filozofii_
    > programowania i całkiem innych umiejętności.
    Jeśli znacz C++ to przesiądziesz się na VC, VB, Delphi itp. Jeśli poznałeś
    HTML to nie będziesz miał większych problemów z poznaniem technik XML/XSL
    czy ASP. Jeśli znasz SQL i pętle/warunki to poradzisz sobie z kodem i w SQL
    Serv. i w Oracle. Jeśli znasz WinAPI to nie powinieneś mieć problemów z
    użyciem go w jakimkolwiek środowisku (po kilku minutach grzebania w helpie
    :) ). Przechodząc na nowe dla mnie środowisko poświęcam przynajmniej kilka
    godzin na jak najlepsze poznanie go (edytor + narzędzia pomocnicze,
    ustawienia + układ menu, debugger, dostępność i prostota obsługi pomocy
    itp.). A co do pisania sterowników i aplikacji webowych to chyba nie powinna
    tego robić ta sama osoba (kierowca TIRa nie musi być rajdowcem ;) ).

    Pozdrawiam,
    MST