PracaGrupypl.praca.dyskusjeCholerne bezrobocie???? › Re: Cholerne bezrobocie????
  • Data: 2004-06-10 12:21:37
    Temat: Re: Cholerne bezrobocie????
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net> szukaj wiadomości tego autora

    krzysztofsf wrote:

    > Im firma informatyczna lub dzial IT jest mocniejsza i bardziej
    > profesjonalna, tym bardziej wymagania dla kandydata dochodzacego do
    > zespolu beda wyzsze, co polaczone jest z koniecznoscia zwiezlego i
    > precyzyjnego komunikowania sie nomenklatura zawodowa.

    Krzysztof, i tak i nie. Firma ma działać jak najtaniej i dział IT w jej
    ramach również. Jeżeli cel projektu pozwala i droga do tego celu też, to
    projekt powinien być tak zaplanowany, żeby wymagał jak najmniejszego
    udziału ludzi o wysokich/unikalnych umiejętnościach. W takim projekcie
    może być grupa taaakich mózgów, którzy odnajdują się najlepiej w
    wymyślaniu kamienia filozoficznego, a z drugiej strony - tak jest bardzo
    często - brzydzą się klepaniem kodu, tworzeniem UI itd Z drugiej strony
    są ludzie w danym momencie za słabi lub za mało wykształceni lub tacy,
    którzy nie mają aż takich ambicji, a lubią typowe "klepanie kodu",
    tworzenie UI itd

    Tak więc nie ma co demonizować roli wykształcenia. Skoro jesteś z branży
    to polecam lekturę "The Art of Unix Programming" i wszystko Erica
    Raymonda co znajdziesz w okolicach :

    http://www.catb.org/~esr/writings/

    Mówisz, że piszesz raczej w Accessie itp, ale myślę że szereg rzeczy
    stamtąd można sobie przyswoić, nawet jeśli się nie pisze w C czy w ogóle
    nie ma się styczności z programowaniem *nixowym. Jedna z podstawowych
    zasad, które w tych pismach się przewijają jest "keep it simple".

    Ja pisząc swoje w poprzednim liśćie miałem na myśli sytuacje w których
    ktoś nie będący taaakim mózgiem i nie posiadający przygotowania od
    strony teoretycznej pcha się w rolę albo projekt, którego nie ma szans
    poprawnie zrealizować - zrealizować cel, nie przekraczając drastycznie
    czasu i kosztów.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz