PracaGrupypl.praca.dyskusjeBony za socjalny. › Re: Bony za socjalny.
  • Data: 2004-06-29 14:27:08
    Temat: Re: Bony za socjalny.
    Od: "gromax" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest mocne :)
    ale prawdziwe

    > Jesli dla ciebie takim samym marketingiem jest jakis system upustowy
    nie jestem od oceniania moralnego. każda firma, i zresztą każdy z nas,
    kieruje sie różnymi motywacjami i tym samym obieramy różene metody sprzedaży
    (chociażby swojej pracy)

    > I SMAROWANIE ksiegowej w duzej
    > firmie zeby kupila bony danej sieci a nie innej to proponuje usiasc w
    fotelu
    > i pomyslec dluzej w milczeniu.
    na szczęście księgowi takimi rzeczami sie nie zajmują. Księgowy, sprzedający
    i kupujący to trzy zupełnie inne stanowiska. I o ile kupno-sprzedaż jest w
    miarę zbieżna, o tyle ksiegowość to coś zupełnie innego. I wierz mi, szef
    który wysyła księgowego do banku po pożyczkę to daleko nie zajedzie
    (oczywiście są wyjątki)
    A że przy wielu transakcjach kupna-sprzedaży, zwłaszcza tych większych część
    kwoty idzie podladą, to jest zupełnie inna para kaloszy. Komus się opłaca
    dać, komus się opłaca wziąć

    > Prezent w postaci banknotu 100 PLN hmmm to tez marketing ??
    czemu banknotu? czemu nie czystego zapisu księgowego? możesz to nazwać
    upustem, możesz marketingiem. zależy jak potraktujesz w swoim działaniu

    > Wiec idac tym tokiem myslenia wycieczki lekarzy na 2-tygodniowe targi
    lekow
    > w kenii fundowane przez producenta lekow to tez MARKETING ??
    z punktu widzenia tych firm, tak. Promują swój towar, po to zeby on się
    sprzedał a tym samym żeby zarobili. Jest duży popyt na leki, to dlaczego
    masz się leczyć lekami firmy x a nie moimi? I w takim razie jak zrobić, żeby
    lekarze przepisywali te leki a nie inne?
    oczywiście, jest ocena moralna. Ale poza tym powinny iść uregulowania prawne
    typu "ustawy kominowej" a że jej nie ma, to i lekarze, i firmy sprzedające
    czują się bezkarne. Co może sąd zrobić jakby ktoś zaskarżył np lekarza że
    dał kilkukrotnie droższy lek? nic, bo i jeden i drugi lek jest jednakowo
    skuteczny. A że klient sie nie upomniał, że kupuje taki drogi...

    > Na koniec proste pytanie: ksiegowa wziela prezent w postaci gotowki za
    bony
    > w tlesko. Czy jest to jej dochod ? Czy powinna to wykazac w PIT ? Jesli
    tia, to na pewno będzie "darowizna" :)
    a powazniej, jeżeli firma typu hipek będzie chciała mieć zaksiegowany
    "wydatek reprezentacyjny" to znajdzie sposób na to, zeby zgodnie z prawem go
    zaksięgować. A wtedy, oczywiście będzie ten dochód rozliczać w swoim
    sprawozdaniu podatkowym (czyli w PIT)

    > I odwrotnie: co tlesko pisze na DOWODZIE WYPLATY (jesli takowy wystawia
    > ))) ) i potem w jaka kategorie kosztow ta kwote zalicza ?? :))
    nie sadzę żeby firma tak sformułowała ten wydatek, patrz wyżej

    BTW, żeby nie było ciągłych wałek, to powinno sie wydac takie prawo:
    każde mienie jest rejestrowane na konkretną osobę, czyli ma własciciela.
    Jeżeli własciciel nie potrafi wykazać, skąd ma daną własność, to przepada mu
    WSZYSTKO i zostaje w samej koszuli. Czyli przykład np. jednego z byłych
    prezydentów z Warszawy i jego majątkiem, co to go niby na giełdzie wygrał.
    Nie ma, przepadło, papa. Nie potrafisz wykazać skąd masz i jak osiągnąłeś
    dochód, to nie masz nic. Oczywiście jednakowo stosowane dla wszystkich

    > Tomek

    gromax