PracaGrupypl.praca.dyskusjeBogata Polska, biedna Szwecja › Re: Bogata Polska, biedna Szwecja
    From: " leszek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bogata Polska, biedna Szwecja
    Date: Thu, 20 Nov 2003 09:21:13 +0000 (UTC)
    <bp2fv8$q0p$1@inews.gazeta.pl> <bp2i8u$ge4$1@korweta.task.gda.pl>
    <bp3i8d$olr$1@atlantis.news.tpi.pl> <bpb3u0$g9d$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@p...ninka.net.usun>

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net.usun> napisał(a):

    > zy
    > =B1
    >
    > prawda wylazi dopiero, jak sie porowna kwalifikacje nie poszczegolnych
    > lekarzy (bo dobrych w Polsce mozna znalezc), ale jak sie porowna ilosc
    > tych zlych na kazdy tysiac wykonujacych zawod lekarza.

    A możesz to jakos uzasadnić, wskazać jakieś badania. Ciekawi mnie także
    jakimi kryteriami się kierowano typująch tych "złych".

    > tutaj Polska wypada niestety kiepsko.
    >
    > Inna sprawa, ze przyczynia sie tez do tego brak selekcji negatywnej i
    > bardzo mala odpowiedzialnosc prawna lekarzy w razie popelnienia bledu w
    > sztuce, kosztujacego pacjenta utrate zdrowia/zycia.

    Owszem, ale we wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek. Jak lekarzowi będą
    groziły straszliwe kary za błędy, to będzie się bał robić cokolwiek
    niestandardowego i będzie się musiał wysoko ubezpieczyć.

    > Plus jeszcze mechanizmy feudalne panujace w szpitalach, gdzie ordynator
    > jest udzielnym ksieciem.

    Obawiam się, że akurat demokracja w szpitalu to niekoniecznie się sprawdza.