PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie. Bezrobocie??Re: Bezrobocie. Bezrobocie??
    From: "PawełW" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie. Bezrobocie??
    Date: Thu, 14 Aug 2003 10:52:59 +0200

    > Choć temat został zamknięty - jak zwykle połowa mnie poparła, druga połowa
    > zmieszała z błotem - pozwolę sobie podac kolejne 3 przykłady jak to z tym
    > bezrobociem i bieda w Poslce jest:
    >
    > 1/ Przełom liepec/sierpień. Polskie wybrzeże. Kwatery zarezerwowane na
    > najbliższe 3 tygodnie. Nawet pensjonaty i hotele (po 60-120 zł/osobę) nie
    > mają wolnych miejsc. Przecież, jak ktoś jest niepewny jutra to nie
    wybierze
    > się na wakacje. Nie będzie jadł ryby za 15 zł, lodów za 5 zł... itd.
    > A właściciele prywatnych kwater tak jak byli aroganccy, tak są. Nic się w
> [...]

    A ile procentowo ludnośći Polski zmieści się w tych kwaterach? Część ludzi
    wyjeżdza ale np kupują w zwykłych spożywczych a nie jadają obiady w knajpach
    i dlatego jakoś na wyjazd je stać. Część ludzi wyjeżdza nawet mimo
    późniejszych problemów finansowych. Pensjonaty i Hotele - sprawdź kto tam
    mieszka - absolwencji? robotnicy? Nikt nie twierdzi iż w Polsce nie ma ludzi
    których stać na normalne życie - kwestia ich ilości.

    > 2/ Na ogłoszenie - "przyjmę na 3 dni do pracy w magazynie. płąca 5 zł
    netto
    > / godzinę. legalnie" odpowiedziała 1 (słownie: JEDNA) osoba. Niestety nie
    > pasowało jej poranne (5 rano) wstawanie...

    U mnie i w okolicznym mieście nie ma takich ogłoszeń a szkoda bo sam bym
    pewnie skożystał gdyby nie to iż pracuję na cały etat.

    > 3/ Na ogłoszenie w necie (można sprawdzić, jedna z grup dyskusyjnych) o
    tym,
    > że szukam chętnego do instalacji czaszy anteny satelitarnej nie zgłosił
    się
    > NIKT. No, to akurat nie jest wykładnią. Nie każdy monter czyta usenet. Ale
    > za to grupę pl.misc.telewizja śledzi wielu specjalistów z branży, dla
    > których zainstalowanie a raczej poprawne skierowanie konwertera to kwestia
    > paru minut. Najwyraźniej 50, czy 100 a moze 150 zł "drogą chodzi".

    ?? Nie rozumiem - zamiast zadzwonić do dowolnego zakładu który świadczy
    takie usługi dajesz ogłoszenie w internecie???
    I co ludzie mają walić dzwiami i oknami. Muszę Cię uświadomić iż jeszcze
    bardzo mały procent ludzi zwanych fachowcami czyta grupy związane ze swoimi
    zawodami.

    > Czy to grono bezrobotnych na tej grupie, której skąd inąd bardzo
    serdecznie
    > współczuję, mogłoby się w tej sprawe tak samo jak ostatnio ochoczo
    > wypowiedzieć. Bo ja już przestaję rozumieć znaczenie słowa "bezrobocie". A
    > może to tylko taki "warsiawski" syndrom. Cyt."podobno ludziom w Warszawie
    za
    > mniej jak 1200 zł nie chce się nawet scylić"...

    Warszawa to największe miasto w Polsce skupiające większość
    przedstawicielstw firm zagranicznych i polskich.
    Porównaj to sobie np z moją rodzinną Częstochową (a to raczej dość
    "delikatny" przykład). Może w Warszawie prawdziwe bezrobocie jest małe ale
    za to reszta kraju nadrabia. Niestety ale cała Polska do dużych miast się
    nie wyprowadzi.

    > PS: żeby było jasne - nie chcę rozpętywac kolejnej gorącej dyskusji. ja
    > chcę... zrozumieć.

    Mam nadzieję iż pomogłem. Zawsze i wszedzie znajdzie się grupa
    "bezrobotnych" nierobów ale nie generalizujmy iż obecnie tacy to większość
    bo to nie prawda