PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocia nie ma ? › Re: Bezrobocia nie ma ?
  • Data: 2005-09-29 12:29:22
    Temat: Re: Bezrobocia nie ma ?
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "macko42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dhgl37$1hc$1@inews.gazeta.pl...

    > Zachod jest nimi zachwycony, bo jak
    >
    > powaznie jest tak jak piszesz? Naprawde wiekszosc pracuje za granica?
    > czy masz na to jakies dane?

    Polskie organizacje budowlane juz zaczynaja prosic rzad, zeby pozwalal
    wpuszczac pracownikow zza wschodniej granicy z dawal im pozwolenia na prace,
    bo nie moga znalezc sily roboczej i nie sa w stanie wykonywac zlecen, ktore
    maja. Bylo w GW jakis czas temu, niestety jest juz w archiwum.

    > Jest faktycznie tak jest, to jestem pelen podziwu dla mobilnosci naszego
    > narodu. (a moze chodzi o brak znajomosc realiow zycia za granica?)
    >
    > czy "za granica" oznacza Anglie?

    Nie. Bardziej Niemcy i kraje Beneluxu.

    Wiem, co sie w tej branzy dzieje, bo znam blisko kogos z niej. Osoba ta
    odeszla kilka lat temu z firmy zajmujacej sie takim wysylaniem pracownikow,
    bo ja podkupila inna firma, zagraniczna. Byly szef zagrozil naslaniem dresow
    z bejsbolami, jesli "ukradnie" jakiegokolwiek pracownika - a ze to ta osoba
    miala bezposredni kontakt z pracownikami, byli przyzwyczajeni, mieli
    zaufanie i numer prywatnej komorki, to sami sie pchali i mowili, ze teraz
    chca pracowac poprzez ta nowa firme. W koncu nowa i stara firma podpisaly,
    ze ta nowa nie ma prawa przez dwa lata zatrudnic nikogo, kto pracowal w
    starej. Osoba ta zajmowala sie rowniez zdobywaniem klientow na polska sile
    robocza, ale tu o podpisywaniu czegokolwiek o zakazie konkurencji nikt nawet
    nie pomyslal :) dla nikogo to nie byl problem, a o zabieranie sobie
    pracownika malo sie nie pobili.

    Oczywiscie o pracownikow z pewnymi kwalifikacjami chodzi.

    I.