PracaGrupypl.praca.dyskusjeApriso Kraków › Re: Apriso Kraków
  • Data: 2005-05-30 19:48:42
    Temat: Re: Apriso Kraków
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Sławomir Szyszło [Mon, 30 May 2005 18:39:01 +0200]:

    > Zależy jakie są proporcje między pensją, a akcjami. Jeśli
    > zaproponują ci pensję, z której nie jesteś w stanie wyżyć
    > i akcje np. za 10 tys. zł, które możesz sprzedać po 3 latach,
    > to zgodzisz się na takie coś?

    A nie no, na to ja sie absolutnie nie zgodze. Na pensje
    konkretnie ;) Mam alergie na oddawanie polowy zarobionych
    przez siebie pieniedzy na ZUSy, USy i inne srUSy...

    Natomiast w tamtym konkretnym przypadku wrecz stanowily
    one jedyne "wynagrodzenie" -- i oplacilo mi sie.

    > Istotne, jest też na jakim etapie kariery się znajdujesz.
    > Mi kiedyś zaproponowano niższą pensję a jako dodatek
    > opłacanie składki (sporej) na III filar. Ale co mi z tych
    > pieniędzy, których nie zobaczę przez N lat, a które teraz
    > są mi potrzebne?

    A to troche inna zabawa. Ja unikam jak ognia wszelkich tego
    typu loterii "a moze mi starczy to co wyplaca?". Tak ze na to,
    to faktycznie, tez bym sie nie zgodzila.

    > Czterdziestolatek posiadający już mieszkanie, samochód być
    > może zgodziłby się na taką opcję. Dla mnie była ona zupełnie
    > nieopłacalna.

    Ta konkretna nie jest ogolnie oplacalna. Moim zdaniem, bo masa
    ludzi sie teraz pewnie nie zgodzi ;)

    Natomiast widzisz, mi niezupelnie chodzi o to, zeby przez cale
    zycie pracowac, zasuwac, meczyc sie i uzerac. Mi chodzi o to,
    zeby cos na mnie zarabialo a ja sobie w tym czasie porobie inne
    rzeczy -- takie, na ktore mam ochote, a nie ktore musze. Fakt,
    pracowac akurat lubie i robie to z przyjemnoscia, ale sadze ze
    to wlasnie glownie dlatego ze nie musze tylko moge.

    Totez nie mam za bardzo nic przeciwko temu, zeby zamiast dostac
    ozusowana i opodatkowana wyplate, rozliczyc sie w innej "walucie".
    O ile rzecz jasna uznam, ze taka forma mi sie oplaci.

    Kira