PracaGrupypl.praca.dyskusje2 sprawa › Re: 2 sprawa
    From: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 2 sprawa
    Date: Mon, 23 May 2005 16:40:48 +0200

    Użytkownik "'madzik'" <m...@g...niet.pl> napisał w wiadomości
    news:d6scot$6ao$1@inews.gazeta.pl...
    > naprawdę obawiam się, że będzie trudno ich
    > nauczyć szacunku do Ciebie jako przełożonego (mlodszy wiekiem, spoza
    > ekipy - nic osobistego),

    W takich sytuacjach doskonale sprawdza się jasne sformułowanie zasad: "ja
    jako kierownik zrobię to to i to, dam Ci takie a takie narzędzia pracy. W
    zamian oczekuję tego i tamtego". To oczywiście nakłada obowiązki na obie
    strony. Kierownik przyjmuje rolę lidera i przywódcy. Wymaga od innych
    jednocześnie wskazując wlasny poziom zaangażowania.

    Mnie się to sprawdza w pracy z trenerami. Są to ludzie, którzy są ode mnie
    starsi (czasem i dwukrotnie), często mają nieco młodsze ode mnie dzieci.
    Mają olbrzymią wiedzę, co budzi mój wielki respekt, zarabiają lepiej, więcej
    widzieli, więcej znają, przerobili te fazy życia, które dopiero mnie
    czekają. Współpraca odbywa się tak: ja organizuję jak najlepiej szkolenie, i
    oczekuję w zamian jak najlepiej poprowadzonego szkolenia. Czasami, aby
    sprostać poprzeczce, jaką stawiam sobie i im, wypruwam sobie flaki, ale
    dzięki temu reguła się sprawdza. Nikt nie powie, że nie dotrzymał terminu,
    bo pan Maciek mu nie dał wytycznych. Pan Maciek nawet o północy daje
    wytyczne i w zamian czeka na odpowiedź o tej godzinie, którą określił sam
    trener. Czasami oczywiście zdarzają się wpadki i trener raptem zamiast
    szkolenia robi taką bardachę, że jestesmy spaleni u klienta. Wówczas
    zastanawiam się nad sensem dalszej współpracy. Praktycznie wymieniłem zespół
    od kidy pracuję w firmie. Ale przynajmniej mam ludzi, na których mogę
    polegać.