    From: "Tomasz " <d...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re:
    Date: Thu, 29 Jan 2004 15:06:56 +0000 (UTC)

    Agnieszka <j...@o...pl> napisał(a):

    > W naszej uroczej firmie, po rozstrzygnięciu sprawy urlopów pojawił się
    nowy
    > problem i znaleziono haczyk na utrudnienie życia pracownikom.
    > Sytuacja wygląda tak: pracujemy na 3/4 etetu (6 godz. dziennie) w systemie
    > zmianowym (8-14, 14-20). Do tej pory każdy z pracowników ustalał sobie w
    które
    > dni tygodnia przychodzi na zmianę poranną, a w które na "popołudnie" i na
    tej
    > podstawie opracowywano "grafik".
    > Obecnie okazało się, że z powodu art.129&1 KP nie możemy jednego dnia (np.w
> [...]
    Cześć.
    Nie wydaje się, aby taka interpretacja art 129 par 1 była słuszna. Brzmi on
    bowiem: "Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40
    godzin w przeciętnie p i ę c i o d n i o w y m tygodniu pracy (...)". U
    pracodawcy stosującego system pracy d z i e n n e j należy mówić o 8
    godzinach pracy d z i e n n i e. Ważne, aby minimalna przerwa między
    kolejnymi dniami pracy wynosiła co najmniej 11 godzin, zaś przynajmniej jedna
    przerwa w tygodniu 35 godzin (11 + 24). Dla rozwiania wątpliwości proponuję,
    żebyś zadzwoniła do właściwej dla siedziby pracodawcy Inspekcji Pracy. Ich
    interpretacja będzie wiążąca.
    Pozdrawiam.
    Tomek.