    From: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re:
    Date: Sun, 17 Aug 2003 14:35:41 +0200

    Mariusz Jankowicz wrote:
    > "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message

    > Tyle, ze ja cytowalem dane z dzisiaj - TVN24 - Finlandia prawie 10% i jest
    > to wiecej niz srednia w strefie Euro.
    To ciekawostka bo 29 czerwca finskie ministerstwo finansow opublikowalo raport
    w ktorym przewiduje ze stopa bezrobocia w 2003 wyniesie 9.3% (korekta do danych z
    wiosny kiedy przewidywali 9.4%) - natomiast juz w 2004 spadnie do 9.1%

    > Bardzo i nie chyba tylko na pewno.

    > jest

    > zycia dla

    > Mniejsze obciazenia -> wiecej pracy dla pracowitych i mniejsze socjale ->
    > mniej kasy dla obibokow

    > ale

    > Co Niemcy? Niemcy sa rownie biedni jak Polska? To jest wlasnie demagogia.
    Pisalem o panstwie szerokich regulacji prawnych i sprawnej adminstracji i jako
    przyklad podalem Niemcy - rozumiem Polska jest biedniejsza i dlatego
    mamy gorsza adminstracje tak? Bo urzednicy musza sobie wiecej dorobic tak?
    A to ze prawo nie jest przestrzega ne to tez wina tego ze jestesmy biedniejsi tak?
    Gdyby nie to wszystko byloby ok...

    > Czy twierdzisz, ze przy dzisiejszych obciazeniach pomoc dla najubozszych
    > jest wystarczajaca?
    Zawsze to lepiej niz nic. Nie trafia w czesci tam gdzie powinna - i to tez jest
    duzy problem. Wiem ze wedka byla by o wiele lepsza niz ryba - ale jak stawy
    osuszyli to nie wiele po niej...

    > Jesli nie to czy podatki nalezy podniesc by tak sie
    > stalo? A moze trzeba stworzyc nowa partie o "czystych rekach"? Kazdy
    > sensoweni myslacy czlowiek wie, ze obnizenie kosztow pracy zminiejszy
    > bezrobocie, no moze poza tymi ktorzy stosuja wykladnie marsjanska.
    Tylko ze w gospodarce procesy zachodza z opoznieniem. Tylko ze ubogie
    regiony staja sie ubozsze a bogate bogatsze.

    > Kazdy
    > twardo stapajacy po ziemi wie, ze politycy zabiera kase nie po to by sie nia
    > dzielic z biednymi.
    I dlatego mamy przechlapane bo kase zawlaszczaja (czytaj kradna) wszyscy
    - z lewa, z prawa, z centrum