PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanko o umowę zlecenie Help!!!

  • 1. Data: 2007-11-06 18:43:17
    Temat: Pytanko o umowę zlecenie Help!!!
    Od: m...@g...com

    Pracodawca chce zatrudnić mnie do końca bieżącego roku na umowę
    zlecenie. Od nowego roku obiecuje podpisanie umowy o pracę. W związku
    z tym ma parę pytań:
    1) Czy pracując na umowę zlecenie muszę założyć własną działalność
    gospodarczą i opłacać sobie składki ZUS?(nie jestem już studentką)
    2) Czy umowa ta gwarantuje opłacanie składek na ubezpieczenie
    zdrowotne żebym w razie choroby mogła udać sie do lekarza?
    3) Jaki zapis w tej umowie gwarantowałby mi, ze pracodawca dotrzyma
    słowa i zatrudni mnie później na umowę o pracę?

    Jeśli ktoś mógłby mi pomóc rozwiać te wątpliwości będę bardzo wdzięczna

  • 2. Data: 2007-11-06 18:47:33
    Temat: Re: Pytanko o umowę zlecenie Help!!!
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > 1) Czy pracując na umowę zlecenie muszę założyć własną działalność
    > gospodarczą i opłacać sobie składki ZUS?(nie jestem już studentką)

    Nie musisz zakładać działalności, składki opłaca zleceniodawca,
    potrącając sobie część z Twojego wynagrodzenia.

    > 2) Czy umowa ta gwarantuje opłacanie składek na ubezpieczenie
    > zdrowotne żebym w razie choroby mogła udać sie do lekarza?

    Tak.

    > 3) Jaki zapis w tej umowie gwarantowałby mi, ze pracodawca dotrzyma
    > słowa i zatrudni mnie później na umowę o pracę?

    Najlepiej to podpisać taką umowę o pracę od razu - z terminem
    rozpoczęcia np. za 6 miesięcy. Wtedy masz największą pewność, choć nie
    100%, bo taką umowę można rozwiązać przed terminem.

    Pewności nigdy nie będziesz miała. Tak więc jeśli zależy Ci na
    umowie o pracę, to żądaj umowy o pracę od razu. A nie obiecanki: teraz
    zlecenie, potem umowa o pracę. To zwykle się kończy permanentnym zleceniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-06 20:30:17
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1194374597.525874.214170@q3g2000prf.googlegroup
    s.com,
    *Użytkownik* wrote:
    > Pracodawca chce zatrudnić mnie do końca bieżącego roku na umowę
    > zlecenie. Od nowego roku obiecuje podpisanie umowy o pracę. W związku
    > z tym ma parę pytań:

    Na pytania odpowiedzial ci Liwiusz.
    Jako ze wygladasz na zielona to warto dodac.
    - nie ma na UZ urlopu (chyba ze w umowie jest to jakos zawarte)
    - nie ma czegos takiego jak chorowanie i nieobecnosc w pracy. Otrzymasz
    potem odpowiednio mniej wynagrodzenia albo odpracujesz.
    - nie obowiazuja cie zapisy kodeksu pracy, czyli nie ma limitow czasu pracy,
    nie ma nadogodzin (mozna renegocjowac umowe i aneks ewentualnie),
    - nie dostajesz ewentualnych dodatkow stanowiskowych

    krotko mowiac... nie jestes pracownikiem.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."