-
1. Data: 2003-06-09 11:29:39
Temat: Pytanie o przedmiot działalności???
Od: "DrDentz" <D...@o...pl>
Witam serdecznie Grupowiczów,
Mam takie pytanie, może się ktoś orientuje...
Przy rejestracji działalności gospodarczej, jest pytanie o określenie
przedmiotu działalności. Mianowicie chce podjąć prace na własny
rachunek, jednakże za swoją pracę bede wystawiał faktury prowizyjne
firmie dostarczającej mi towar. Co mam wpisac w tej rubryczce?
Jak to sie praktykuje? Bede zatrudniony u siebie, ale bede pracowal dla
kogos innego.
dziekuje za pomoc.
DrDentz
-
2. Data: 2003-06-09 11:34:59
Temat: Re: Pytanie o przedmiot działalności???
Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>
Użytkownik "DrDentz" <D...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bc1qpn$7gv$1@news.onet.pl...
> Przy rejestracji działalności gospodarczej, jest pytanie o określenie
> przedmiotu działalności. Mianowicie chce podjąć prace na własny
> rachunek, jednakże za swoją pracę bede wystawiał faktury prowizyjne
> firmie dostarczającej mi towar. Co mam wpisac w tej rubryczce?
> Jak to sie praktykuje? Bede zatrudniony u siebie, ale bede pracowal dla
> kogos innego.
Przedmiot działalności, czyli co będziesz robił, czym się będziesz zajmował,
np.: handel materiałami budowlanymi, handel meblami sosnowymi, poligrafia,
szkolenia jakieś tam... itp. Podobno najlepiej jest wpisać możliwie jak
najwięcej (ale bez przesady), żeby w przyszłości, gdy się będzie poszerzało
zakres działalności nie trzeba było tego znowu zgłaszać do urzędu i
oczywiście uiszczać odpowiedniej opłaty...
Pozdrawiam
Kasia
-
3. Data: 2003-06-09 12:08:56
Temat: Re: Pytanie o przedmiot działalności???
Od: d...@p...onet.pl
> Witam serdecznie Grupowiczów,
>
> Mam takie pytanie, może się ktoś orientuje...
> Przy rejestracji działalności gospodarczej, jest pytanie o określenie
> przedmiotu działalności. Mianowicie chce podjąć prace na własny
> rachunek, jednakże za swoją pracę bede wystawiał faktury prowizyjne
> firmie dostarczającej mi towar. Co mam wpisac w tej rubryczce?
> Jak to sie praktykuje? Bede zatrudniony u siebie, ale bede pracowal dla
> kogos innego.
>
>
> dziekuje za pomoc.
> DrDentz
Witam - dokładnie tak-należy wpisać (tylko sensownie) większą ilość w zakresie
bo kolejna zmiana jest koniecznościa do zgłaszania w ewidencji a co za tym
idzie kolejnej zbędnej opłaty za wydanie wpisu do rejestru, znaczki, stracony
czas...lepiej na początku się zabezpieczyć. Przeciez wiesz mniej więcej co
będziesz robił - nikt Ci nie każe robić bardzo szerokiego rozstrzału w
prowadzeniu swojej działalności (od jajka po tiry).
A co do formy rozliczania - ewidencji to nie interesuje - tu masz na głowie
urząd skarbowy - tam fachowo-lub raczej mniej fachowo jak na urząd przystało-
szanowne panie Ci wyjaśnią jak najlepiej się rozliczać, jakie faktury, itd.
Powodzenia
Dora
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl