PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca a studia podyplomowe

  • 1. Data: 2005-04-19 12:31:06
    Temat: Praca a studia podyplomowe
    Od: "oppoczta" <o...@o...pl>

    Mysle sobie o studiach wieczorowych lub zaocznych podyplomowych (Poczatek we
    wrzesniu). Studia zwiazane z informatyka (programista). Pytanie do osob ktore
    przerabialy cos takiego - czy jest sens studiowac taki kierunek, wieczorowo lub
    zaocznie, bardziej mi chodzi o to zeby sie czegos nauczyc (mam duze braki w
    teorii) niz zeby zdobyc papierek - powiedzmy ze studiowac chce dla wlasnej
    satysfakcji, czy tez lepiej olac uczelnie, powoli rozwijac sie, wejsc w jakis
    duze projekty open source i poprostu uczyc sie na bierzaco (wlasne wprawki do
    programowania mam juz za soba). Ile czasu trzeba poswiecic na takie studia?
    Inna sprawa ze przez caly tydzien pracuje, soboty i niedziele do tej pory
    przeznaczone byly dla rodziny (zona i male dziecko), jezeli ktos z was
    przerabial cos takiego; jak rodzina na to reagowala, jak wy biorac pod uwaga
    permamenty brak wolnego czasu?

    Bardzo przydatne beda dla mnie opinie osob, kotre cos takiego przerabialy.

  • 2. Data: 2005-04-19 15:27:15
    Temat: Re: Praca a studia podyplomowe
    Od: "MatrixFan" <m...@o...pl>

    > Mysle sobie o studiach wieczorowych lub zaocznych podyplomowych (Poczatek
    we
    > wrzesniu). Studia zwiazane z informatyka (programista).

    Obecnie jestem w takiej sytuacji w jakiej ty być może się znajdziesz.
    Studiuję zaocznie informatykę bo chcę mieć niby tytuł Magistra. Jakoś
    przecierpiałem 1 semestr uzupełniających zaocznych magisterskich. Płacąć za
    niego 2000 zł.
    Obcenie jestem na drugim semestrze ( 2 semestr - czwarty rok) i muszę
    powiedzieć, że ciężko jest wyrobić się z całą nauką. Ostatni pracuję po 11
    godzin dziennie i niestety na szkołę nie mam tyle czasu co trzeba. Jakoś
    czarno to widzę. :]
    Jeśli masz bakcyla programisty to sam możesz czerpać całą wiedzę z książek
    na które wydasz zdecydowanie mniej. Poza tym czas jaki poświęcisz na
    siedzenie na zajęciach na których i tak wszystko pochodzi z jakichś książek
    nie jest moim zdaniem warte tego zmęczenia jakie jest po całym dniu
    "studiowania" w weekend.
    Oczywiście jeśli jest dla Ciebie ważny jakiś papierek to może i warto.
    Moim zdaniem o wiele więcej można zrobić samemu tylko trzeba tego chcieć.
    Wydawanie kasy na studia na które raczej nikt nie patrzy ( bo każdy patrzy
    na umiejętności, jakieś projekty z przeszłości, doświadczenie ) nie jest w
    moim przekonaniu racjonalne. Przynajmniej w mojej sytuacji.
    Poza tym masz rodzinę, która też wymaga uwagi.

  • 3. Data: 2005-04-20 11:01:24
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    MatrixFan napisał(a):

    > we

    studia stary i to mgr.
    teraz szuka sie ludzi którzy coś potrafią a nie maja papier. Jak masz
    jakieś osiągnięcia w tym kierunku to nie wiem czy bym tracił czas i
    pieniądze. a jeśli chcesz dopiero zacząć to jak sobie chcesz. Studia
    pomagają pewną wiedze uporządkować ale nie dają pracy.