PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pan informatyk przyszedł

  • 21. Data: 2006-07-23 23:50:49
    Temat: Re: Pan informatyk przyszedł
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-07-23 20:34:56 +0200, Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> said:

    > Myśleć i chcieć, to sobie mogą. Czasem realiza i osobnicze możliwości
    > są zupełnie inne. Widzę to wsród znajomych, klepią przez 8 godzin
    > dziennie kod na czas a jak przyjdą do domu to niewyobrażam sobie aby
    > czytali dokumentację czy coś tam innego, wybierają telewizor i zimne
    > piwo. To już nie to co 20-kilkulatek, który potrafi siedzieć non-stop
    > po 24-28h przed komputerem aby coś tylko poprawić.

    Ale ja robię to samo w cztery godziny. Dwudziestokilkulatek musi
    kombinować. Ja zaś zwyczajnie wiem co i jak robić. I mam czas dla
    siebie :)

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 22. Data: 2006-07-24 03:20:53
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Kartel wrote:
    > młodszych (...) nie posiadających rodzin i dzieci

    właśnie! i nie mających nic do stracenia = ZERO odpowiedzialności!

    --
    Sheer

  • 23. Data: 2006-07-24 03:28:52
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Hikikomori San wrote:

    > Sorry, jak ktos sie zatrzymal w miejscu wieki temu to tak jest.

    no tak, ale są takie zawody, że to nieporównywalnie mniej przeszkadza
    - nawet jak ktoś się zatrzymał

    np.
    - inż. budownictwa (technologie budowlane zmieniły się o 10% w ciągu 20lat -
    a nie o 10000000000% jak w "informatyce")

    dalej:
    - ekonomista (ale nie kształcony w PRL ;) !!!)
    - lekarz (można wybaczyć, że AKURAT nie specjalizuje się w najnowszych
    technikach medycznych)
    - matematyk (np. prac. naukowy - także może znaleźć gdzieś indziej pracę, do
    której I TAK potrzebne są teorie matematyczne sprzed 150 lat)
    - fizyk jądrowy (za 20 lat mają w Polsce budować elektrownię jądrową - jeśli
    dobrze słyszałem!)

    - ....

    (DOPISZCIE PROSZĘ!)

    --
    Sheer

  • 24. Data: 2006-07-24 03:33:02
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Filip Ozimek wrote:
    > To dlaczego tak rzadko się spotyka specjalistów starszych wiekiem w
    > nowszych technologiach? Przecież wystarczy tylko uzupełnić różnice a nie
    > całość. Czyżby kiedyś ucznono gorzej?

    TYLKO W POLSCE !!!!
    (i innych krajach III świata!)

    trochę też dlatego, że w Polsce nie robi się rzeczy AMBITNYCH i ludzie
    DOŚWIADCZENI w zasadzie nie są potrzebni

    a trochę też dlatego, że jest nadal obawa przed mentalnością z PRL-u

    --
    Sheer

  • 25. Data: 2006-07-24 03:38:40
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Hikikomori San wrote:

    > Albo nie nadrobia... ;)

    właśnie, nadrobią tylko ci NAJLEPSI i to po pewnym czasie dopiero - i tak
    koło się zamyka ;)

    --
    Sheer

  • 26. Data: 2006-07-24 03:46:56
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Filip Ozimek wrote:
> [...]
    > piwo. To już nie to co 20-kilkulatek, który potrafi siedzieć non-stop po
    > 24-28h przed komputerem aby coś tylko poprawić.

    a 90% 20-latków ma głęboko w... siedzenie (zwłaszcza, że non-stop) przed
    kompem i poprawianie tam czegoś!

    imprezki, laski, ucieczka autostopem do irlandii przed "zaszczytnym
    obowiązkiem" i inne takie klimaty

    zresztą nawet i nie zależy od wieku (włączając sprawę służby wojskowej bo
    w/g ostatnich zapisów wiek od niczego nie zwalnia ;) !!)

    --
    Sheer

  • 27. Data: 2006-07-24 04:51:20
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 23 Jul 2006 20:27:15 +0200, użyszkodnik Hikikomori San
    <h...@g...pl> napisał:

    > Oj byzydura. Ktos kto ma obeznanie ze starszymi technologiami łyknie i
    > nowsze tchnologie, chocbydlatego,z e bedzie musial sie nauczyc tylko
    > roznic a nie calosci. Po za tym "wsparcie wiedzy" jest bardzo pomocne.
    > Przyklad: Dzisiejsze nastolatki swietnie radza sobie z windowsem i w
    > ogole sa hakierami ze hoho. Do czasu, az trzeba uzyc linii komend czy
    > zrobic cokolwiek "czego nie bylo w windowsie".

    święte słowa, może z lekko innej beczki, zajmuje się sieciami
    radiowymi i obserwuje kolegów po fachu którzy nie mieli wcześniej
    kontaktu z radiem jako takim (CB,PacketRadio).
    Oni popełniają mnóstwo błędów których ja niejako automatycznie nie
    popełniam bo znam radio jako takie i wiem jak ono się zachowuje.
    Pamiętam jako nastolatek obserwowałem przepływające pakiety protokołu
    AX25 słuchając jednocześnie co się dzieje w eterze co mi dało
    doświadczenie które teraz wykorzystuje a którego brakuje tym którzy
    się biorą za to obecnie.

    > Mozna powiedziec, ze pracodawca stawiajac tylko na mlodych i tanich
    > strzela sam sobie w kolano. Pozorna oszczednosc...

    ja się spotkałem z ciekawszym podejściem:

    "Zatrudnie na konserwatora sieci kablowej na zadupiu,najlepiej emeryt
    lub rencista, jedna trzecia etatu, umowa na 5 lat"
    Inne wymagania to posiadanie żony i dzieci "bo kawaler może mi z dnia
    na dzień wyjechać"

    --
    futszaK
    601061867

  • 28. Data: 2006-07-24 06:11:09
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Sheer wrote:

> [...]
    > - inż. budownictwa (technologie budowlane zmieniły się o 10% w ciągu 20lat -
    > a nie o 10000000000% jak w "informatyce")

    Nie przesadzalbym znow tak bardzo z tymi zmianami, zwlaszcza wyrazonymi
    w procentach. Owszem, rozwoj informatyki jest dynamiczniejszy niz
    budownictwa, jesli chodzi o technologie, ale jakos mnie te ostatnie 20
    lat nie wytracily z torow... Wlasciwie wielkiej rewolucji zadnej nie
    bylo. Owszem, byly mniejsze czy wieksze zmiany, ale nic, czego czlowiek
    nie bylby w stanie nie opanowac.

    Za to wspolczuje wszystkim tym, ktorzy niejako na dziendobry beda
    musieli opanowac to, na co ja mialem nascie lat...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 29. Data: 2006-07-24 06:12:14
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

  • 30. Data: 2006-07-24 07:07:20
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
    <cut>

    > Wydaje mi sie, ze jesli nie przerzuce sie na menedzerstwo, pozyskam
    > porzadne certyfikaty to za 15 lat bede mial niezle problemy ze
    > znalezieniem pracy w zawodzie. A wy jak myslicie ??

    W tym kraju jak na razie wszystko jest mozliwe, ale to, wydaje mi sie, trend
    pomalu zanikajacy. Kiedys kazde ogloszenie kusilo megabzdurnym zapisem o
    pracy w teamie mlodych i dynamicznych, teraz nie obserwuje tego juz tak
    czesto, choc nadal sie pojawiaja takie zapisy. Na zachodzie norma jest, ze
    pracuja ludzie w okolicach 40 i wzwyz, rowniez jako informatycy, i u nas
    pracodawcy zaczynaja chyba rozumiec, ze mlody i dynamiczny wytrzyma tylko
    pare lat kieratu i sie spali, a pracujacy na luzie, spokojnie, rozumnie i
    przez to rownie wydajnie starszy gosc pociagnie wbrew pozorm dluzej. Wiec
    nie martwilbym sie tym specjalnie - za 15 lat wszystko sie moze zmienic:)
    pozdr
    /p