eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeOrganizowanie dużej firmy od zeraOrganizowanie dużej firmy od zera
  • Data: 2005-01-09 09:11:56
    Temat: Organizowanie dużej firmy od zera
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam!

    Stajemy przed dość ciekawym zadaniem;
    Kilka firm ze wględu na ogromne rozdrobnienie po stronie podaży
    postanowiło sprzedawać swoje produkty razem- bo tylko w ten sposób
    możemy wejść z naszymi produktami na rynki UE.
    Dla czystości i przejżystości wzajemnych rozliczeń po ponad rocznej
    wzajemnej współpracy na tzw. "kocią łapę" postanowiliśmy powołać tzw.
    firme "czapke" której zadania to wspólna repezentacja
    marketingowa/handlowa itp.
    Także powstanie firma, która bedzie miała obroty na dość wysokim poziomie;
    od minimum 12-15 tys. EURO tygodniowo do w porywach ponad 100 tysięcy
    EURO tygodniowo.
    Oczywiście niezależy nam aby firma była dochodowa sama z siebie- ma
    poprzez współdziałanie założycieli budować dla nich rynek, repezentować
    ich i koordynować sprzedaż.
    Jej struktura minimum to;
    1-2 pracowników czysto biurowych
    3 menagerów/handlowców
    I tutaj moje zapytanie dowas;
    Jak ustalić sposób ich wynagradzania- zakładając, że firma ma
    minimalizować koszty - zakładając że marża naszej "czapki" niepowinna
    przekraczać 2% - czy przy tak niskim poziomie może się to udać?
    Menagerowie mają zorganizować i ułożyć działanie firmy- zakładamy poziom
    kosztów stałych miesięcznie na poziomie około 8.000 PLN i stałych w
    obrocie na poziomie 0,5-0,7% wartości obrotu.
    Minimum zakładamy wartość rocznej sprzedaży na poziomie 2.000.000 EURO
    rocznie.
    Tych trzech dyrektorów pracuje uzupełniając się;
    1.Nadzoruje organizację od strony administracyjno-organizacyjnej w
    bieżącej działalności- koordynacja zamówień, kontrola jakości- "od
    zamówienia do wysyłki".
    2.Jego działka, to głównie sprzedaż.
    3.Ma czuwać nad organizacją ogólnie i również zajmować się organizacją
    sprzedaży.

    Bez dobrej wewnętrznej organizacji najlepsi sprzedawcy nieosiągną
    dobrych wyników- niebędą mieli czym handlować- więc zakładamy, że wkład
    wszystkich trzech jest równieważny.
    Oczywiście nalezy motywować sprzedawców, aby powiększali sprzedaż.
    Firma ma sprzedawać również przez tzw. handlowców zewnętrznych, którzy
    maja zbyt- nasza firma ma tylko koordynowac i organizować wykonanie
    zamówień, ewentualnie zabezpieczać tranzakcje.
    Mała organizacja ma poprostu generować jaknajmniejsze koszty.

    --
    Bartek Paciorek vel BAREK

    przepraszam, że tyle pytam, ale po prostu mało wiem,
    ale zato jeśli potrafie to innym też pomogie!
    ;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1