PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdpowiedzialność materialna w sklepie

  • 1. Data: 2007-08-30 09:06:10
    Temat: Odpowiedzialność materialna w sklepie
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Cześć - osoba pracuje w sklepie. Miała 2 umowy na czas nieokreślony, 2ga
    skończyła się z końcem maja - przez cały czas aż do teraz pracodawca
    twierdził: "już umowy szykujemy, nieługo przywieziemy, skłądki płacimy" -
    trwało to od konca maja do dziś. Dziś przyjeżdża pracodawca z umową oraz
    załącznikiem do niej (poprzednie umowy były bez tego załącznika i pracodawca
    do dzisiaj o nich nie wspominał) - jest to 'zakres obowiązków i
    odpowiedzialności'. Jest tam standardowe bla bla oraz punkt który poruszył
    zainteresowanego (z pamięci): "Pracownik zobowiązany jest pokryć szkody na
    jakie narażony zostanie pracodawca". Niby nic ALE towar do sklepu przywozi
    kierowca, wywala go na podłogę i odjeżdża - zero kontroli czy towar nie jest
    zniszczony, zero protokołów przekazania, zero liczenia ilości. "Mata i
    sprzedawajta".
    Moje pytania: Jak się powyższy punkt o odpowiedzialności ma do sposobu
    zatowarowania i braku jakichkolwiek protokołów/inwentaryzacji?
    Drugie pytanie: jak się ma prawnie zachowanie pracodawcy w stosunku do
    pracownika który zwodził go przez 3 miesiące z dostarczeniem umowy (płacił
    tak jak powinien - kasa do ręki, podpisana lista) a teraz wyskakuje z umową
    i załącznikiem?

    Proszę o radę,

    Pozdr
    CAT

  • 2. Data: 2007-08-30 09:07:13
    Temat: Re: Odpowiedzialność materialna w sklepie
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Catalyst" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć - osoba pracuje w sklepie. Miała 2 umowy na czas nieokreślony, 2ga

    oczywiście na OKREŚLONY

    CAT

  • 3. Data: 2007-08-30 11:49:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 11:06:10 +0200, "Catalyst"
    <c...@i...pl> wrote:

    >Cześć - osoba pracuje w sklepie. Miała 2 umowy na czas nieokreślony, 2ga

    Raczej na określony?

    >Moje pytania: Jak się powyższy punkt o odpowiedzialności ma do sposobu
    >zatowarowania i braku jakichkolwiek protokołów/inwentaryzacji?

    Tak, że pracodawca musi swojej szkody dowieść przed sądem. Bez
    papierów nic nie udowodni.

    Załącznika możesz nei podpisać.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 4. Data: 2007-08-30 12:36:27
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    wiadomości
    > Raczej na określony?
    Tak - poprawiłem to w "re:" ;)

    > Tak, że pracodawca musi swojej szkody dowieść przed sądem. Bez
    > papierów nic nie udowodni.

    Tak myślałem, dzięki

    Pozdr

  • 5. Data: 2007-08-30 19:38:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fb61cb$74a$1@inews.gazeta.pl Catalyst
    <c...@i...pl> pisze:

    > oczywiście na OKREŚLONY
    Pracodawca naruszył art. 29 §1 KP.
    Należy dokładnie sprawdzić daty na umowie, jesli zdecydujesz się ją podpisać
    razem z podpisem umieść datę jego złożenia.
    To zresztą zasada ogólna i na zawsze: cokolwiek podpisujesz - najpierw data.
    Natomiast tak sformułowanego załącznika nie podpisuj.

    --
    Jotte