PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od czego zacząć??

  • 11. Data: 2007-03-12 12:56:25
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173703365.084066.253210@p10g2000cwp.googlegrou
    ps.com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > I posiadam takowy tylko nie używam, ale można już poprosić o
    > wypowiedzi zgodne z tematem??
    Możesz prosić, ale pod warunkiem, że najpierw obiecasz pisać poprawnie.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-03-12 13:03:18
    Od: qw85qw <q...@g...com>

    g...@g...com napisał(a):

    > I posiadam takowy

    Powtarzasz się.

    > można już poprosić o
    > wypowiedzi zgodne z tematem?? Jak ktoś nie zapamiętał to proszę
    > sprawdzić powyższe posty...

    Powiem coś od siebie. W dzisiejszych czasach jak sam wiesz ciężko być
    dobrym informatykiem. Poza tym INFORMATYK to pojęcie szerokie. Nie
    uznaję czegoś takiego jak INFORMATYK, albo jesteś specem w grafice albo
    w programowaniu. I raczej nie polecał bym mieszania tego wszystkiego
    razem. Bo to tak jakby reżyser filmy chciał robić muzykę do niego i
    jeszcze grać w tym filmie.

    I ostatnią najważniejsza rzeczą. Informatyki nie nauczysz się ot tak o !
    To trzeba kochać i trzeba się (jak to się mówi), urodzić z klawiaturą w
    dupie. - Bo oczywiście mówimy o fachowcach.

  • 13. Data: 2007-03-12 13:03:39
    Od: g...@g...com

    > Możesz prosić, ale pod warunkiem, że najpierw obiecasz pisać poprawnie.
    Obiecuje że będe kożystał ze spellchcekerów, i jak się pomyle w
    pisowni to będzie wyłącznie jego wina :D (czy takie obiecywanie nie
    jest troche dziecinne??)

  • 14. Data: 2007-03-12 13:13:37
    Od: g...@g...com

    > albo jesteś specem w grafice albow programowaniu. I raczej nie polecał bym
    mieszania tego wszystkiego
    > razem. Bo to tak jakby reżyser filmy chciał robić muzykę do niego i
    > jeszcze grać w tym filmie.
    Napisałem iż chce zajmować się programowaniem a grafika to było by
    moje małe hobby (chyba jak będę programistą to mogę od czasu do czasu
    pobawić się trochę grafiką)
    > I ostatnią najważniejsza rzeczą. Informatyki nie nauczysz się ot tak o !
    > To trzeba kochać i trzeba się
    Wiesz inaczej nie wybierał bym tej ścieżki, ja uwielbiam wszystko co
    związane z komputerami(potrafię dniami siedzieć i szukać artykułów,
    nowości i nowinek itd.)... Ale nie wiem od czego zacząć, bo
    zainstalowanie spellcheckera to nie jest krokiem aby być
    programistą...

  • 15. Data: 2007-03-12 13:20:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173704618.924709.152160@n33g2000cwc.googlegrou
    ps.com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > Obiecuje że będe kożystał
    Kłamiesz.
    To widać.

    > ze spellchcekerów, i jak się pomyle w
    > pisowni to będzie wyłącznie jego wina :D (czy takie obiecywanie nie
    > jest troche dziecinne??)
    Być może. Ale pisanie z haniebnymi ortami jest bardzo tumańskie - a to o
    wiele gorsze. Poza tym - półżartowałem.
    BTW - pieprzyć spellcheckery, jak ktoś ma zwyczaj czytać literaturę a nie
    tylko graffiti, to mimowolnie wzrokowo zapamiętuje wygląd prawidłowo
    napisanego wyrazu czy zwrotu. Potem jak sam pisząc walnie babuna, to może
    nie znać regułki ale widzi, że coś nie tak to wygląda i poprawi. Tylko
    trzeba czytać, wzbogacać język i nabierać erudycji.

    Chcesz być programistą, to wprawdzie niezbyt wysoka (choć IMO ciekawa) ranga
    w świecie informatyki, ale umiejętność poprawnego pisania ma w tej pracy
    dość fundamentalne znaczenie. Pytałeś od czego zacząć - chyba odpowiedź się
    sama rodzi, nie?

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-03-12 13:32:42
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu g...@g...com porozsypywal nastepujace haczki:
    > Wiesz inaczej nie wybierał bym tej ścieżki, ja uwielbiam wszystko co
    > związane z komputerami(potrafię dniami siedzieć i szukać artykułów,
    > nowości i nowinek itd.)...
    To lepiej sobie daj spokoj. Jesli potrafisz calymi dniami szukac nowosci
    z branzy IT a nie wiesz od czego nalezy zaczac zeby zostac
    'informatykiem' i nie wpadles na to zeby na poczatku sprecyzowac galaz
    informatyki ktora Cie interesuje to marnie widze Twoja kariere zawodowa.
    Bycie programista polega jednak w duzej mierze na googlaniu i
    wyszukiwaniu informacji. A Tobie jak widac to kiepsko idzie.
    --
    badzio

  • 17. Data: 2007-03-12 13:39:22
    Od: g...@g...com

    > Kłamiesz.
    > To widać.
    Ciekawo jak to widzisz
> [...]
    > nie znać regułki ale widzi, że coś nie tak to wygląda i poprawi. Tylko
    > trzeba czytać, wzbogacać język i nabierać erudycji.
    Graffiti tylko nie czytam... to ty masz pewnie spellchecker w głowie
    (zainstalowany bez możliwości wykasowania :D - żart)
> [...]
    > dość fundamentalne znaczenie. Pytałeś od czego zacząć - chyba odpowiedź się
    To jaka jest wysoka ranga w świecie informatyki?? Pozatym oprócz
    polskiego to jakoś odpowiedź mi się żadna nie rodzi...

  • 18. Data: 2007-03-12 14:01:57
    Od: g...@g...com

    > To lepiej sobie daj spokój. Jeśli potrafisz całymi dniami szukać nowości
    > z branży IT a nie wiesz od czego należy zacząć żeby zostać
    > 'informatykiem' i nie wpadłeś na to żeby na początku sprecyzować gałąź
    > informatyki która Cię interesuje to marnie widzę Twoja karierę zawodowa.
    Po pierwsze "sprecyzować" właśnie zastanawiam się nad wyborem między
    programowaniem a grafiką jak już powyżej pisałem. Jak pewnie większość
    się domyśla to raczkuje w tej dziedzinie jaką jest informatyka.. Po
    drugie niby dużo o tym czytam, jakieś języki Javascript, PHP czy
    zwykły html do tworzenia stron www czy inne to niezbyt wiem co wybrać.
    Czy zacząć od jakiegoś HTML-a czy to zostawić bo mi się nie przydać i
    zacząć programować w delphi... Można się zgubić w tak licznych nazwach
    i jak chce zacząć naukę to nie wiem w końcu za co się zabrać...
    > Bycie programista polega jednak w dużej mierze na googlaniu i
    > wyszukiwaniu informacji. A Tobie jak widać to kiepsko idzie.
    Ale na pewno niektórzy dobrzy informatycy nie tylko googlują ale mają
    kilka stałych stron na które zaglądają od czasu do czasu... A czy
    kiepsko idzie to nie wiem...

  • 19. Data: 2007-03-12 14:02:13
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    >Ale nie wiem od czego zacząć, bo
    >zainstalowanie spellcheckera to nie jest krokiem aby być
    >programistą...

    Napisz program.
    Zapytasz pewnie jaki...
    Ano taki jaki byłby ci teraz najbardziej potrzebny.
    Chodzisz do szkoły średniej ?
    Napisz sobie program który będzie rozwiązywał równania kwadratowe.
    Zobaczysz jak potężny to problem.
    Powiem tylko tyle: komputer nie myśli jak człowiek. Żaden element nie jest
    dla niego oczywisty i każdy krok musi przewidzieć projektant i programista.
    Zobaczysz ile kroków trzeba zrobić i ile warunków sprawdzić aby w ogóle
    dojść do stwierdzenia, że masz do czynienia z trójmianem kwadratowym.
    Nie rajcuje Cię to?
    Napisz program obsługujący jakiekolwiek zgadnienie które Cię interesuje,
    program funkcjonalny, jakąś narzędziówkę do systemu, wirusa....
    Samo programowanie jest bardzo szerokim zagadnieniem. Można pisać aplikacje
    użytkowe - takie z jakich się korzysta (gry, programy użytkowe), można
    programować funkcje wewnętrzne modułów z których składają sie takie
    aplikacje (funkcje i procedury przetwarzające dane i komunikujące się z
    innymi modułami programów), można programować sprzęt i urzadzenia- to także
    programowanie. Każdy z tych trzech profili jest totalnie różny, a zagadnień
    wykorzystujących programowanie jest oprócz tych przytoczonych dla
    przykładu - o wiele więcej.

    Dotknąłeś więc zaledwie skrawka powierzchni zagadnienia. Być może jesteś
    jeszcze bardzo młody, ale bardzo dobrze że się interesujesz. Zawód
    programisty jest jednym z tych zawodów gdzie ważna jest specjalizacja,
    przede wszystkim dziedzinowa, specjalizacja w konkretnym
    języku/środowisku/narzędziu jest zazwyczaj wtórna w stosunku do dziedziny w
    której się programista specjalizuje/realizuje.
    --
    Jackare

  • 20. Data: 2007-03-12 14:06:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173706762.453847.84070@t69g2000cwt.googlegroup
    s.com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > To jaka jest wysoka ranga w świecie informatyki??
    Bill Gates. ;)
    A bardziej poważnie to bym przycelował w projektanta systemów. Niekoniecznie
    informacyjnych (choć to mój kierunek ;)). Może systemów przemysłowych klasy
    MRP, a jeśli już coś z programowaniem to może urządzeń przemysłowych (mam
    znajomych zajmujących się tą dziedziną). Prawdę mówiąc moja praca nie
    pokrywa się ściśle z kierunkiem wykształcenia a tu czas biegnie w
    błyskawicznym tempie i realia zmieniają się tak samo szybko, więc raczej
    niech ten temat opisze ktoś bardziej kompetentny, jesli mu się zechce.

    > Pozatym oprócz polskiego to jakoś odpowiedź mi się żadna nie rodzi...
    Po pierwsze "poza tym" pisze się rozdzielnie.
    Po drugie jesteś niedomyślny - umiejętność poprawnego pisania jest ważna w
    każdym języku. W języku programowania także, by nie rzec - przede wszystkim.

    --
    Jotte