PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadgodziny - platne a czas wolny › Nadgodziny - platne a czas wolny
    From: "meehow" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Nadgodziny - platne a czas wolny
    Date: Fri, 25 Aug 2006 11:36:59 +0000 (UTC)

    Witajcie,

    Mam spor z moim pracodawca o zasade wyplacania nadgodzin. Pracuje w typowym 8-
    godzinnym trybie pracy pon-pt. Ostatnio pojawila sie koniecznosc
    przepracowania kilku godzin w niedziele. Moj pracodawca powiedzial, ze
    zamiast zaplacic za nadgodziny udzieli mi dnia wolnego od pracy, powolujac
    sie na Art. 151_9 - Art. 151_12 kodeksu pracy. Dla mnie te artykuly
    jednoznacznie dotycza osoby, ktorej tryb czasu pracy okresla prace w
    niedziele, np. sprzedawca w markecie albo osoba pracujaca w jakims centrum
    nadzoru, a nie osob pracujacych w trybie pon-pt, tak jak ja. Dodatkowo,
    interpretacja przepisow wq mojego pracodawcy oznaczalaby w swietle
    wspomnianych artykulow k.p., ze nawet jesli przepracuje w niedziele 2
    godziny, to nalezy mi sie caly dzien wolny, co w ogole wydaje mi sie dziwne.

    Wg mojej interpretacji w moim trybie godzin pracy (pon-pt) zastosowanie maja
    Art. 151 - Art. 151_6. Art. 151_1 mowi wyraznie:

    "Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego wynagrodzenia,
    przysługuje dodatek w wysokości:
    1) 100 % wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających:
    a) w nocy,
    b) w niedziele i święta niebędące dla pracownika dniami pracy, zgodnie z
    obowiązującym go rozkładem czasu pracy,
    c) w dniu wolnym od pracy udzielonym pracownikowi w zamian za pracę w
    niedzielę lub w święto, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy."

    Poprosze o wykladnie, czy moj tok rozumowania jest prawidlowy i czy czegos
    nie pomijam.

    Pozdrawiam,

    meehow