PracaGrupypl.praca.dyskusje › Legitymacja ubezpieczeniowa

  • 1. Data: 2004-01-28 11:57:59
    Temat: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Witam
    Być może taki wątek już był, jednak "google" nic nie znalazło, więc z góry
    przepraszam, jeśli powtórzę temat.
    Mam następujące pytanie: czy legitymację ubezpieczeniową mogę wyrobić w
    ZUS-ie w miejscu pracy, czy muszę się z tym zwrócić do ZUS-u w miejscowości
    w ktorej jestem zameldowana?

    Pozdrawiam,
    Magda

  • 2. Data: 2004-01-28 13:21:28
    Temat: Re: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Agania" <a...@t...pl>

    > Mam następujące pytanie: czy legitymację ubezpieczeniową mogę wyrobić w
    > ZUS-ie w miejscu pracy, czy muszę się z tym zwrócić do ZUS-u w
    miejscowości
    > w ktorej jestem zameldowana?

    Według mnie taką legitymację wyrabia się w ZUSie właściwym dla siedziby
    firmy. Np. ja pracuje w Krakowie i tu jestem zameldowana, ale firma ma
    siedzibę w Katowicach, wiec tam mi wyrabiali legitymację.
    POzdrawiam
    Ania

  • 3. Data: 2004-01-28 13:31:49
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Agania" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Według mnie taką legitymację wyrabia się w ZUSie właściwym dla siedziby
    > firmy. Np. ja pracuje w Krakowie i tu jestem zameldowana, ale firma ma
    > siedzibę w Katowicach, wiec tam mi wyrabiali legitymację.

    To mam jeszcze pytanie. Zgłosiłaś się osobiście do ZUS-u w Katowicach z
    prośbą o wyrobienie legitymacji czy zrobiła to firma?
    Z moich informacji wynika, że pracodawca ma obowiązek wyrobić pracownikowi
    legitymację ubezpieczeniową, jeśli zatrudnia powyżej 20 osób. Moja firma nie
    zatrudnia 20 pracowników, wobec czego sama muszę zatroszczyć się o wydanie
    dokumentu.

    Pozdrawiam,
    Magda

  • 4. Data: 2004-01-28 14:40:00
    Od: "Agania" <a...@t...pl>

> [...]
    nie
    > zatrudnia 20 pracowników, wobec czego sama muszę zatroszczyć się o wydanie

    Moja tez nie zatrudnia powyżej 20 osób, ale dziewczyny z kadr były miłe i
    załatwiły to za mnie - dałam im upoważnienie. Ale wydaje mi sie ze normalnie
    to musisz wypełnic wnioski, potem dostac pieczątkę od pracodawcy a potem
    pobiec do Zusu. I za jakies 2 tygodnie dostaniesz legitymacje pocztą.
    Ania

  • 5. Data: 2004-01-30 09:04:52
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

> [...]
    > to musisz wypełnic wnioski, potem dostac pieczątkę od pracodawcy a potem
    > pobiec do Zusu. I za jakies 2 tygodnie dostaniesz legitymacje pocztą.

    Dzieki za informacje:)
    Pozdrawiam,
    Magda